Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav Isa » man 19.11.2007 13:18

Takk for tipset!
Nytt kamera var egentlig ganske langt frem i tid, men så skal jeg kanskje til USA i romjula, og da ble det plutselig litt mer aktuelt.
medlem i 203 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav terjes » man 19.11.2007 13:46

en liten tanke til deg: jeg har en d80 og er veldig fornøyd...de andre er sikkert også fornøyd med sine canoner...jeg fotograferer mye blomster og insekter og andre rare ting fra forskjellige vinkler..også nede på bakken...det har kommet et kamera nå som jeg tror var olympus...det har en skjerm som du kan vippe ut og til siden, slik som du kan på videokameraer, så du slipper å krype på alle fire for å se hva som er i søkeren...veeeeeeldig lurt og nesten nødvendig og du tar bilder i kronglete vinkler... er angrer på at jeg ikke ventet her jeg sitter md isjias og nakkesleng... :-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav Isa » tir 20.11.2007 1:16

terjes skrev: er angrer på at jeg ikke ventet her jeg sitter md isjias og nakkesleng... :-)


:fnis: Slemt å le menne!

Insekter tør jeg ikke bøye meg så nærme at jeg får kule nærbilder av dem.. kan jo hende de hopper på meg og angriper meg om jeg kommer så nærme....

Blomster gikk jeg fort lei:P

Driver med datascrapping, og det er det bildene skal brukes til.
Landskapsbilder og bilder av andre mennesker..
(Tenker at det er kjekt å begynne å øve nå, så jeg kan ta gode bilder når jeg får barn selv om noen år:P )

Men det er jo ett supert tips da!
medlem i 203 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav anders_85 » tir 20.11.2007 2:22

Olympus nye 410 og 510 modeller er vel de terjes sikter til. De er for såvidt veldig små også, så mulig de er lettere å dra med seg. Mange mener de har for lite grep, men mulig det passer perfekt til noen med litt mindre hender enn en svær mann. I hvertfall verdt å kikke på.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav Lars_S » søn 02.12.2007 4:10

Jeg óg kommer muligens til å kjøpe med speilreflekskamera nå ved juletider og vurderer Canon EOS400D.

Har vurdert følgende pakke blant annet http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=81180

En ting jeg fant ut.... Canon har "EOS 20th Anniversary Cash Back Promotion", med andre ord så får du ca 550,- tilbake fra Canon om du kjøper Canon EOS400D før 31.12.2007

http://canon20thanniversary.onlinerebates.com/howtoclaim.aspx

Da kommer pakken fra MPX på ca 5200-5300 :-D

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav KjellElvis » søn 02.12.2007 4:49

Hadde gått for Canon 400D her, har ett slikt ett selv og det er rett og slett kanon. Eksempel på bilder fra dette kameraet finner du på http://www.photosight.org om du ser på følgende fotograf http://www.photosight.org/ownpage.php?authorid=3149

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav gunleik » søn 02.12.2007 15:08

Jeg hopper inn igjen, jeg:

Alle DSLR'er i denne prisklassen gir utrolig mye for pengene. Kit-linsen har nesten mer å si enn huset. Og hvor komfortabel du er med kontrollene har mest å si.

Du kan mer eller mindre unulig gå feil.

Jeg har mine preferanser, men de er utelukkende basert på vane...
Billedkvaliteten er strålende uansett.

MEN det er en kjempefordel å venne seg til å jobbe med RAW bilder fremfor jpeg.

Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav åttitre » søn 02.12.2007 15:14

Hvordan er det med garantien med Canon varer kjøpt i USA? Jeg fikk høre at fra noen land som Australia og USA får man ikke garanti utenfor landet. Altså om det skjer noe må du kanskje betale for reperasjonen eller så blir du satt bakerst i køen siden varen ikke er kjøpt i norge. Ble overrasket selv når jeg fikk høre dette når jeg kjøpte mitt 40D i Australia. Hvilke erfaringer har dere med dette? Jeg har kjøpt objektiv i Singapore og der fikk man jo internasjonal garanti. Rart det der ;)
medlem i 239 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav Isa » fre 28.12.2007 0:45

gunleik skrev:
MEN det er en kjempefordel å venne seg til å jobbe med RAW bilder fremfor jpeg.

Gunleik


Er det stor forskjell på de to?
(Bruker PS E.)

Prøvde ett Canon EOS 40D (kan det stemme?) rett før jul nå. Digga det:D
Er det stor forskjell på det og 400D?

Og vet noen om garantien ikke gjelder utenfor USA?
medlem i 203 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav åttitre » fre 28.12.2007 0:51

Det er stor forskjell på 40D og 400D. Men trur de er ubetydelige for deg nå som du er i startfasen. Bruk heller mer penger på objektiv fremover, og når du kommer til punktet at du føler huset ikke holder mål. Ja da kjøper du deg 40D eller 50D når det kommer ;)
medlem i 239 måneder
 

Re: Hvilket digitale speilreflekskamera bør jeg velge?

Innleggav Isa » fre 28.12.2007 2:17

Så 40D er bedre?

Det jeg tenke mest på var sånn i bruk liksom, å holde i det og sånt.
Har uansett ikke tenkt til å bli prff fotograf liksom, så trenger ikke sååå avangserte greier.
medlem i 203 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]