Ny på kamera

Ny på kamera

Innleggav ANdersBB » søn 11.11.2007 21:09

Hei!

Pappa har gitt meg muligheten til å overta hans gamle d100-kamera. Jeg lurte egentlig bare på om dette fungerer godt i.f.t. mine krav. Jeg har bare tenkt å ta litt bilder av noen venner og liknende. Jeg får med en vidvinkel og en annen vanlig linse. Har egentlig aldri tatt bilder før. Er dette et godt førstegangskamera?

Takk for alle svar.
medlem i 208 måneder
 

Re: Ny på kamera

Innleggav wilhel1812 » søn 11.11.2007 21:13

Om du ikke skal bruke bildene til å ta "kunstneriske" bilder vil jeg si at man ikke trenger mer enn et mobilkamera, og at dette er et veldig bra kamera. lykke til :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Ny på kamera

Innleggav ANdersBB » søn 11.11.2007 21:26

Ok. Men hva kan jeg egentlig bruke dette kameraet til? Hva er hovedforsjellen mellom dette og andre mindre kameraer?
medlem i 208 måneder
 

Re: Ny på kamera

Innleggav OleUtne » søn 11.11.2007 21:31

Ut ifra det snevre inntrykket jeg har fått av deg etter å ha lest to poster, vil jeg tro det bare vil være stress for deg å drasse rundt på et kjempeflott, men stort kamera. Forskjellen på dette vs kompaktkameraer, er at det er større, og du har mer kontroll selv. Du har naturligvis alle de mulighetene du har med et kompaktkamera, og mye mer, bortsett fra at du ikke kan putte det i lomma.

Dumt å drasse med seg en diger kanon for å skyte spurv.


Edit: skrivefeil
Sist endret av OleUtne den søn 11.11.2007 21:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Ny på kamera

Innleggav wilhel1812 » søn 11.11.2007 21:32

du har større frihet når du tar bilder, og kan endre avanserte innstillinger som ISO, lukker, blender. DU kan også bytte linser, og annet utstyr etter behov.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Ny på kamera

Innleggav gunleik » søn 11.11.2007 23:56

D-100 er et veldig artig kamera.
Gunleik

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron