Hvilket speilrefleks?

Innleggav Torje » tir 23.10.2007 8:41

jeg er i samme situasjon som deg nbgoldin, og har vel bestemt meg for å kjøpe tamron 17-50 f2.8. Har hørt veldig mye bra, både på nett og i butikk, om dette objektivet. Med et budsjett til 10 000 har man da også råd til minnebrikke og en liten kameraveske! O:-) Sigma 17-70 skal vel også være et godt objektiv.
medlem i 220 måneder
 

Innleggav nbgoldin » tir 23.10.2007 13:07

Hmm, jeg har allerede et 70-300mm Tamron hvis noen lurer, veldig fornøyd :rolls eyes:
Det objektivet høres bra ut... men vil dere anbefale det istedetfor standard objektivet? o_O

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Mr_MacBookPro17 » tir 23.10.2007 16:06

NBGOLDIN:

vidvinkel canon 10-22 har jeg hørt mye positivt om. koster ca 6000 her så det er litt surt. men tør du å prøve å handle på ebay (nytt med verdensgaranti) så kommer det på ca 600$ + ev moms, men uansett er det mye å spare på det.

jeg fikk hele snowboardutstyret, brett, burton jakke + bukse, sko bindinger googles ++ for ca 13000 bare jakken og buksa koster 12000 i norge...

sier jo litt...

dessuten kan du få det sendt som gave om du spør og ønsker. da slipper du moms. og den kommer rett hjem til deg...

jeg skal over til statene men skal handle alt på ebay og få det tilsendt til besøksadressen, EOS 40D, 10-22 Vidvinkel, vanlig 50-100mm og så kanskje en fisheye for morros skyld. regnet på at det blir ca 2700$ = KR 14 000,-
så det er ikke så gale. tilsendt til norge så blir det bare +25% i moms altså 3700 ekstra kroner. mens samlet pris i norge er på rundt 30.000.

så du sparer mye på det uansett.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav nbgoldin » tir 23.10.2007 16:32

Hoho, der sparte du nok en del ja... men det med å bestille på ebay skremmer meg egentlig veldig :-!
Og er ikke det å si at det er en gave ulovlig? Kan ikke tollen sjekke opp om dette er riktig eller et eller annet? (:)
Og hva hvis det er en "mastermind" som sitter på den andre siden av handlen?? At han lurer meg grundig og så forsvinner? Er litt skeptisk når det er såå mye penger på spill...

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav haartufs » tir 23.10.2007 16:53

Mr_MacBookPro17: en 50-100mm vil kanskje være vanlig på 35mm film, men på 1.6 crop vil dette tilsvare 80-160mm, noe som gjør at du vil miste mye i normal-sektoren, hvis jeg var deg ville jeg nok gått for 28-105mm som vil matche vidvinkelen godt. Evt. kan du supplere med et objektiv med fast brennvidde på rundt 24-35, da vil du jo også få noe som fungerer i dårlig lys.

nbgoldin: Tamron 17-50mm ligger milevis foran kit-objektivet når det kommer til optisk kvalitet, uheldigvis kan man ikke si det samme om byggekvaliteten, selv om den er en del bedre den også.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Mr_MacBookPro17 » tir 23.10.2007 19:45

NBGOLDIN:

Registrer deg på ebay, det er gratis så ser du. de har forsikkringer på svindlere så du får penga igjen. dessuten er det en karakterbok man må følge med, de som har gjort mange salg er trygge å handle derfor vil de sikkert kreve at du sender de en mail før du handler for å vise at du er seriøs. toll og toll, er det ulovlig å gå på grønn sone når man lander med fly? det er altid noe i bagasjen som skal tolles men folk går på grønn likevel.
jeg fikk tilsendt snowboard og selv om prisen stod på pakken så kom det gjennom uten at jeg betalte moms. vanligvis blir slike pakker fortollet på gardemoen så du må betale momsen først før de sender pakken videre til deg. men det skjer noen få ganger. jeg har ca 40 handler på ebay og 2-3 har blitt stoppet i tollen. sånn er det bare... hvorvidt jeg må ta kontakt og melde ifra kan diskuteres.... hvor mange drar ikke til utlandet og kjøper dyre pcer, mac, ipod osv og går på grønn sone på vei hjem...


HAARTUFS:

Det var et eksempel jeg brukte, 28-105mm høres bra ut. takker for den. er fortsatt en god måned til jeg skal dra så jeg har ikke satt meg skikkelig inn i det ennå.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav nbgoldin » ons 24.10.2007 1:10

Syns forresten jeg skal nevne at på Elektromessen nå på torsdag i Lillestrøm så selger de Canon 400d til 4.999,- men originalt objektiv...
Dette er jo et supertilbud... =-O

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron