Godt kjøp.

Godt kjøp.

Innleggav OP » tor 04.10.2007 21:32

Lurer på å kjøpe meg et Canon ixus 960 is,er det et godt kjøp? 8-)
medlem i 205 måneder
 

Innleggav oyoy » tor 04.10.2007 21:35

innholdet i posten var fjernet på grunn av høy usaklighetsfaktor og generell chatte-tendens. De som ønsker å chatte kan benytte våre to IRC-kanaler.

~ameneon
Sist endret av oyoy den tor 04.10.2007 21:36, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav noilivap » tor 04.10.2007 21:36

sikkert ett godt kjøp.. men du sier ikke hvor mye du betaler for den eller hva du skal bruke den til.. så vanskelig å si...

oyoy - den posten var unødvendig :p

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav OP » tor 04.10.2007 21:51

Åh
Lurer på om oyoy har lite å gjøre.
medlem i 205 måneder
 

Innleggav noilivap » tor 04.10.2007 22:00

men du sa ikke hva du skulle bruke den til eller hvor mye du kunne få kjøpt den for OP...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav iLocinho » tor 04.10.2007 22:03

Word.

Selv om posten til oyoy var unødvendig, hadde den et klinkende klart poeng.

Du må i hvert fall si behov og pris, OP, ellers er det vanskelig for oss å gi deg noen råd.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav OP » tor 04.10.2007 22:22

Skal bruke det il å ta bilder når jeg er ute å reiser, ta bilder av
motorsykler,biler,osv,
Pris 3295.
:-)
medlem i 205 måneder
 

Innleggav noilivap » tor 04.10.2007 22:45

er vell et greit kjøp, du får den til samme pris som den billigste nett butikken som selger den.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav TheRealChristoffer » tor 04.10.2007 22:47

OP skrev:Skal bruke det il å ta bilder når jeg er ute å reiser, ta bilder av
motorsykler,biler,osv,
Pris 3295.
:-)

Vile heller kjøpt et speilreflekskamera til det bruket. finnes billige også

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Innleggav McDaniel » tor 04.10.2007 22:50

Personlig hadde jeg kjøpt ixus860 istedenfor, hvis du ikke er superglad i redigering og trenger 12MP. 860 har mye bedre vidvinkel og du får mere ut av bilde. Bruker 850 selv og skal bytte til 860 snart. (Kun skjerm som er større)

960 og 860 skal koste ca det samme ut i butikk.

Men som mac1bruker skriver, Speilreflex er tingen for det perfekte bilde ;)
Sist endret av McDaniel den tor 04.10.2007 22:52, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav termserv » tor 04.10.2007 22:51

Et speilrefleks er ikke "bare å ta med" slik som et kompaktkamera, derfor ville ikke jeg anbefalt det, ettersom han skulle ta med på tur osv.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav danielf » tor 04.10.2007 22:53

Kan iallefall si at eg har veldig god erfaring med canon 950IS. Dette koster nå 2469 hos elkjop.no , og det synes eg er ein veldig bra pris for et såpass kamera. Absolutt et alternativ til 960IS som koster 3295..
Er det slik at du skal ta litt bilder på tur og ikkje nokke "proff", så kan eg nevne at kjøpte eg canon ixus 70 til dama til 1689kr, og blei overaska over kor bra bilder det tar. Bruker det på ferie, inne og ute bilder, natur bilder, personer, og det funker nydelig for vårt bruk. Detter er min personlige mening:D
medlem i 200 måneder
 

Innleggav njadve » fre 05.10.2007 18:27

mac1bruker skrev:
OP skrev:Skal bruke det il å ta bilder når jeg er ute å reiser, ta bilder av
motorsykler,biler,osv,
Pris 3295.
:-)

Vile heller kjøpt et speilreflekskamera til det bruket. finnes billige også


Det er ikke bare bare å kjøpe en dSLR heller. Det er slett ikke alle som gidder å dra på to kilo med kamera på ferieturen midt i byen. Det er faktisk stress å ta med seg på slike steder. Skal man ha nytt får man da for 4000,- kanskje en D40 som egentlig ikke er helt topp optisk, så da må man til å kjøpe ekstra linser for å få godt utbytte av det hele. Jeg selv kjøpte meg dSLR for ca ett år siden, og har brukt kanskje tre ganger så mye penger på tilbehør som på selve kameraet for å få godt utbytte av kameraet. Jeg vil tro at det er veldig mange som kjøper dSLR for så å tro at de gode bildene kommer av seg selv. Det gjør de faktisk ikke, det er like vanskelig å få gode bilder med dSLR som med kompakt. Eneste forskjellen er bedre kvalitet på bildet og at man selv kan kontrollere hvordan bildet blir i mye større grad enn med kompaktkameraet. Man kan selv bestemme seg for om man vil ha mye eller lite dybdeskarphet, og man kan ta et skikkelig nattbilde med lukkertider opp til en halvtime. Dette er ting som er umulig å gjøre med vanlige kompakter, men så er det heller ikke alle som faktisk har bruk for å kunne gjøre dette!

Jeg personlig ville ikke anbefale dSLR til noen med mindre de faktisk har planer om å ta seriøse bilder, eller at de vet hva de går til. Til hans formål så er faktisk ikke dSLR et godt alternativ.

Jeg selv hadde kanskje tittet på Nikons Performance-kameraer i CoolPix-serien. Jeg mener å ha hørt at disse har fått svært god kritikk og at du faktisk har litt å justere på slik som på dSLR.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav kivestre » tor 18.10.2007 9:00

Er selv på jakt etter kamera, og kriteriene er at det skal være lett å få med seg uansett hvor jeg er, tar gode bilder inne (ikke alltid så lett med et kompaktkamera), ikke er alt for dyrt og er kjapt og enkelt i bruk. Da blir speilrefleks uaktuelt (for tungt, stort og for mange muligheter, og oftest for dyrt). Hadde behovet mitt derimot vært å ta bilder som en hobby, hadde jeg garantert gått for speilrefleks.

For meg står det nå mellom Canon Ixus75 eller Ixus 860. Likte spesielt vidvinkelen på 860 ift 75, ellers taler jo prisen for 75.

Prisene varierer veldig fra en butikk til en annen. Dyreste tilbudet så langt (fra en fotobutikk) er 3000,- for Ixus 75 inkludert 1GB kort og bæreveske. Billigste rett over 2000,- (på nettet). For 860 må jeg legge til en tusenlapp.
medlem i 200 måneder
 

Innleggav csharp » tor 25.10.2007 14:52

Et alternativ er jo mobilkamera fra Sony Ericsson - K810i har jo faktisk autofokus og blits også, så det gir ganske bra bilder.

Og mobilen har man jo stort sett alltid med uansett...
medlem i 213 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron