Finepix f31fd bruker PTP-protokoll

Finepix f31fd bruker PTP-protokoll

Innleggav SeaLion » fre 22.06.2007 22:04

Jeg kjøpte meg et Fuji Finepix f31fd i dag, men jeg får ikke lastet inn bildene på Mac-en. Fujifilm har et program (Finepix Viewer) som kun er oppdatert for OSX 10.4.8, så heller ikke dette programmet finner kameraet.

På supportsiden
http://search.fujifilm.co.jp/support_e/ ... /x006a.asp
kan man lese
The removable disk icon does not appear when the camera is connected to a PC.

Rather than the mass storage (USB Mass Storage Class) method mode used on previous models, the USB mode on this model uses PTP (Picture Transfer Protocol). Consequently, no removable disk icon is displayed in the My Computer window.

Use FinePix Viewer to download images to the PC.

Men som sagt er ikke programvaren oppdatert for 10.4.10 (som jeg oppdaterte til i går).

Foreløpig klarer jeg meg, for min iPod Photo 60 GB laster inn bildene uten å mukke straks USB-kabelen kobles til, uten installasjon av noen programvare, og spør om jeg vil slette bildene i kameraet når overføringen er komplett (iPod Photo er en genial liten maskin).

Det jeg ønsker meg er å kunne dra og slippe bildene rett fra kameraet og inn på Mac-en, slik jeg er vant til. Det beste hadde vært å være helt uavhengig av Fujifilms programvare.

Så spørsmålet mitt blir:
Finnes det noen annen programvare som kan lese PTP-protokollen?
Eller finnes det en frittstående PTP-driver eller noe som kan løse problemet mitt?

Mac: 1,25 GHz G4 15" PowerBook med 2 GB ram og OSX 10.4.10.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Åsmund » fre 22.06.2007 22:42

Image Capture-programmet som følger med Mac OS X, kan importere via PTP-protokollen. Prøv det. Jeg mener også jeg har importert med iPhoto, men Image Capture skal iallfall takle det. Du skal også kunne se previews og velge vilke bilder du vil laste over med det programmet :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav SeaLion » fre 22.06.2007 22:53

:-D YES!
Det fungerte, en ypperlig løsning.
Takk!

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron