anbefaling til "point and shoot"

anbefaling til "point and shoot"

Innleggav ArneØ » man 23.04.2007 18:47

Kan noen komme med noen anbfalinger til ett rimelig og brukbart "Point and Shoot" fotokamera? Trenger ikke allverdens av finnesser og er ikke interesert i type 400D / D80 etc, men mulighet for å foreta litt innstillinger kan være greit.

takk!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 23.04.2007 18:54

Pentax Optio

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav keiserjohn » man 23.04.2007 19:25

Leica D-lux 3 hvis budjettet tillater det...

28 mm vidvinkel zoom, manuelle instillinger, 10 mpx, 3 formater( 16:9, 2:3,3:4), rawformat. Raskt og presist.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav quadra800 » man 23.04.2007 19:43

øh...
Sånn jeg forstod det så var det vel ikke akkurat et sånt kamera han ønska seg.
Eller...?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 23.04.2007 21:35

Canon Ixus 850IS - 28mm vidvikel og bildestabilisator som virker.

Anbefaler dette fordi det reagerer raskt, bildet blir tatt raskt, skrur seg på raskt, og menyene lagger ikke i det hele tatt. Enkelt og bra kamera. Kameraet har mulighet for manuelle instillinger, og har masse programmer innebygget. Det har også ansiktsgjennkjenning, og når du har valgt det så fokuserer den automatisk på nærmeste ansikt. Det er også lett og bruke og lite. Har D70s selv men hvis jeg skulle hatt ett nyt kompaktkamera i dag hadde jeg valgt dette.

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd800is/

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Spinner litt videre her

Innleggav palelnan » tir 02.10.2007 15:51

En forhandler av fotoapparater her i Molde sa at det ikke fins et eneste kompaktkamera som tar bilder raskt (Som SLR eller deromkring).

Jeg har SLR, men ønsker et lite kamera i tillegg, alltid så mye bal å ta med monsteret på små anledninger.

Mine krav til bildekvalitet er faktisk forsvinnende små i forhold til kravet om at bildet skal tas umiddelbart etter at knappen er trykket ned. Det er så INNI HÅ irriterende å vente 1-3 sekunder på at det skal fyre av.

Noen som har direkte erfaring med et kjapt kamera? Gjør ikke noe om det går kjapt å slå det på også.


----------
Hvorfor må alt ta lengre tid enn før i tida? Kanalswap på TV, slå på datamaskin, slå AV datamaskin (jfr. C64/Amiga), ta lappen...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Åsmund » tir 02.10.2007 15:53

Canon Ixus 850IS er ganske raskt. Ikke like raskt som disse SLR-kameraene, men ganske raskt og responsivt likevel. 950IS er sikkert like bra.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Jon » tir 02.10.2007 15:57

Canons IXUS serie får mye skryt, har en tidligere modell selv. Fungerer topp. Kjøper du litt i det øvre skiktet av IXUSer får du en del innstillingsmuligheter (lukkertid m.m)
Sist endret av Jon den ons 03.10.2007 12:21, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav njadve » ons 03.10.2007 10:33

Nikon har også noen bra, P5000 tror jeg det heter. Det er iallefall noe i den duren. Ikke allverdens dyrt og jeg mener det skal være en hel del manuelle instillinger på den.

Jeg ser de har lansert P50 også nå, kanskje verdt å ta en titt på...

http://nikon.no/product/no_NO/products/ ... rview.html

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron