Canon eos 20d/Imac problem

Canon eos 20d/Imac problem

Innleggav alexan3010 » ons 24.01.2007 18:56

Jeg har installert alt jg trenger for å få imacen min til å merke kameraet mitt, og når jeg åpner EOS viewer utility så er det et ikon som viser at 20d er tilkoblet, men når jeg trykker på den, så kommer det en tekst boble opp som sier at det er noe feil med tilkoblingen...
Er det noen som har hatt samme problem? eller noen som vet hvordan man fikser det?
medlem i 208 måneder
 

Innleggav DrBlake » ons 24.01.2007 19:23

Kan du ikke bare bruke iPhoto eller no? Har aldri brukt de greiene som fulgte med...gjør de noe ikke iPhoto aller Aperture ikke gjør?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav fredrikhl » ons 24.01.2007 19:24

Et skudd i blinde:
Gå inn på kameramenyen, på "Communications". Velg "PC connection" hvis "PTP/Print" er valgt, eller vice versa.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav alexan3010 » ons 24.01.2007 19:39

har prøvd begge deler...
Hvis jg har ptp, så tar ikke macen den imot i det hele tatt, og hvis jg har pc connection, så sier den at det er no feil md tilkoblingen...
Men når jeg kobler fra kamera, så sier macen at kameraet er koblet fra.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav DrBlake » ons 24.01.2007 22:15

hmmm...merkelig. Bruker PTP selv, for da funker det med iPod og har aldri hatt noen problemer med kobling mot datan... gammel maskin?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav alexan3010 » tor 25.01.2007 0:13

neinei... det r en imac 20" med intel core 2 duo-prossesor... Kjøpte den for noen måneder siden.
Kan det være det er no mer på kameraet som jeg må fikse på...
Eller noe med at jg har brukt den på windows laptop før??
medlem i 208 måneder
 

Innleggav njadve » tor 25.01.2007 17:02

Det kan godt være et skudd i blinde; prøv å formater kameraet ditt...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav calsen » tor 25.01.2007 17:51

Skjer det samme om du kobler til CF-kortet i kortleser etc, uten å koble til kameraet? Du skriver at alt er installert, men man skal ikke trenge å installere noe, bortsett fra om du ønsker Canons sitt program for overføring da, slik at dette skulle virke fint egentlig.

Prøv CF kortet i vanlig leser, det vil jo avklare om det er kortet eller overføringen fra kameraet som er feil.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Sindresh » tor 25.01.2007 17:51

Hei, en mulig løsning kan være å forsøke å bruke image capture istedet for den programvaren som fulgte med. Jeg bruker Aperture til organisering med mitt EOS 350, men konsekvent ikke til å importere bildene med. Jeg har en følelse av at canon's EOS serie ikke kommuniserer altfor godt med mac?! Prøv i alle fall å overføre med image capture, og se om det gjør det noe lettere - det gjør det i alle fall for meg =P

edit: Image capture følger med OS X, så du finner det i programmappen.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav fredrikhl » tor 25.01.2007 18:21

Om CF-kortet er formattert feil vil vel heller ikke kameraet klare å skrive bilder til det, så det tror jeg er lite sannsynlig...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav alexan3010 » tor 25.01.2007 21:02

den metoden Sindresh forklarte funket... tusen takk for hjelpen:)
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Sindresh » fre 26.01.2007 14:07

Bare hyggelig! Morsomt å kunne hjelpe =)
medlem i 225 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron