Canon EOS 400 slår seg av! *angst panikk*

Canon EOS 400 slår seg av! *angst panikk*

Innleggav Dag Johnson » søn 14.01.2007 9:28

Dette er merkelig, jeg har brukt kamera en del nå.
Batteri måleren viser den er på topp.

Når jeg tar bilder med kamera nå så slukker den seg etter første eller andre bilde mens den lyser ON men den er ikke ON, slår den av så står den og lyser ON enda og ingenting funker, så må ta ut batteriet og inn igjen.

Hvorfor viser den at batteri er fullt? Hva er galt? Lest boken om problemer, ingen svar på mitt problem. Har jeg rett til og gå til butikken og klage på batteriet og få ett nytt? Eller er det kamera som er galt!?!?
o_O :-! *Panikk* *angst*
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 14.01.2007 11:29

Prøv med et annet minnekort og se om det hjelper. Hvis ikke må du nok levere den inn til butikken, høres ut som om det er noe galt med kameraet.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » søn 14.01.2007 12:28

Jeg kjøpte det jo på fredag, burde jeg ikke få lov til bytte det inn mot en som funker jeg mener? Skal jeg få et helt nytt kamera som skal bli sendt på represjon eller noe? Det er vel ikke riktig?
medlem i 207 måneder
 

Innleggav svenlaurens » søn 14.01.2007 12:29

ta det rolig, ikke få panikk. det er bare å gå tilbake til butikken.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Andrs » søn 14.01.2007 13:20

Jeg har canon eos 400d også.

1. Batteri måleren kan vise fult selv om det er tomt.
2. etter ca 30 sek. inaktivitet vil kamera gå over i strømsparer modus selv om knappen står på "On". Trykker du utløserknappen halveis eller helt ned skrur det seg på igjen.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » søn 14.01.2007 14:36

Er det vanlig skal være sånn? :)
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 14.01.2007 17:57

Det er ikke vanlig at man må ta ut batteriet for hvert bilde, for at det skal fungere nei ;). Ta den med til forhandler og be de sjekke den ut for deg mens du er i butikken, så finner de fort ut om det er noe galt eller bare du som ikke har lest bruksannvisnignen ;)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav cas » tor 01.02.2007 14:31

Jeg hadde akkurat det samme problemet.. leverte inn kameraet i starten av januar, skal hente det på fotvideo snart. Da er det nok fikset=) Tror det er noe med kontakten mellom kameraer og batteriet.. Jeg fikk låne et 30D imens, så det gjorde meg ingenting:D
medlem i 217 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere