Jeg har kjøpt Canon EOS 400D tråden! + Spørsmål

Jeg har kjøpt Canon EOS 400D tråden! + Spørsmål

Innleggav Dag Johnson » fre 12.01.2007 13:41

Jippi! :-D Nå har jeg fått kjøpt meg Canon EOS 400D med 1.0GB SanDisk, filter og bag. Kom på under 8.000,00 kroner, he he.

Uansett hvor lenge bør jeg lade batteriet? Det er lithium sant? Han bak disken sa, lad det i en dag. Men det er vel det de si, så ikke du kan komme klage hvis skulle være noe dårlig.

Trenger vel bare lade kanskje 1-2 timer extra, etter det er fullt?
Er vel bare de ikke-lithium batteriene du må lage lenger? =-O
medlem i 207 måneder
 

Innleggav ArneArts » fre 12.01.2007 13:44

Lad det til det er fullt (laderen slutter vel å blinke eller noe), og bruk tiden til å lese bruksanvisningen :-)

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » fre 12.01.2007 14:17

Det skal jeg nok gjøre, ta meg god tid til og lese bruksanvisningen.
Bare notere ned at det fulgte bruksanvisning på svensk og dansk, men dansk er jo nesten lik som norsk så det går vel bra. :-)

Nå har jeg akkurat satt på objektivet, tok meg tid for jeg ville ikke gjøre noe galt, hehe. Første speilrefleks kamera mitt, er gøy. :-D

Men jeg vil si dere som sier at det er ikke så deilig eller det er litt ikke så mest behagelig kamera og holde på, har lest noen har skrevet det par ganger. Dere tar feil, for min del værtfall så passer den perfekt, perfekt! PERFEKT! :-D Den er bare helt hærlig, ikke stor eller noe sånt, den er akkurat PERFEKT! OH MY GOD! :'( O:-)
medlem i 207 måneder
 

Innleggav termserv » fre 12.01.2007 14:22

Åh heldiggris! :D Det blir sinnsykt bra bilder med det kameraet!

Jeg kjøpte nytt kamera på tirsdag jeg og, men må nok holde meg til de små billige kompaktkameraene jeg da. Så jeg kjøpte en Canon IXUS 900Ti, og jeg er veldig fornøyd med den :D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav veronica » fre 12.01.2007 14:26

Gratulerer med nytt kamera! :-) Jeg kjøpte et 400D før jul, men har bare så vidt fått testet det. Hvilket objektiv har du?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » fre 12.01.2007 14:35

Jeg føler meg kjempe heldig termserv :rolls eyes: Har ikke fått testet det enda, så det blir kjempe gøy. Jeg har min egen hjemmeside der jeg vil legge ut bildene hvis du vil se senere også, hvem som helst vil se egentlig :-)
> http://www.johnsons.no <

veronica, tusen takk :-) Har ikke fått testet det enda jeg så, lader jo batteriet nå :-/ He he :-) 18-55 objektiv som fulgte med men det er HELT fint for meg som er nybegynner :-D Hva har du da?
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Polymorph » fre 12.01.2007 14:39

Kitlinsa 18-55mm er ikke dårlig optisk, men noe billigprodusert sånn rent mekanisk.

Det er vel derfor proffe fnyser av det :P

Men det er nå vel et fantastisk kamera :D

Kan vel ikke bli noe dårligere enn 350D, og det produserer supre bilder!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav areknutsen » fre 12.01.2007 14:52

Jeg kjøpte også kameraet i høst. Har helller ikke fått testet det så mye. Når det gjelder batteri - jeg ladet det bare noen timer, slik at laderen lyste grønt. Var virkelig overrasket over batteritiden - det bare varte og varte. HUsker ikke hvor mange bilder jeg knipset før jeg måtte lade igjen, men det ble noen hundre!

Gleder meg til å få tid til å sette meg ordentlig inn i funksjoner på kameraet, og blir vel å investere i en 50-200mm eller 70-200mm i løpet av året håper jeg.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav wanvik » fre 12.01.2007 14:57

Dag Johnson skrev:
Men jeg vil si dere som sier at det er ikke så deilig eller det er litt ikke så mest behagelig kamera og holde på, har lest noen har skrevet det par ganger. Dere tar feil, for min del værtfall så passer den perfekt, perfekt! PERFEKT! :-D Den er bare helt hærlig, ikke stor eller noe sånt, den er akkurat PERFEKT! OH MY GOD! :'( O:-)


Det var en nokså bastant påstand!

Selv valgte jeg bort 400D bl.a. pga. håpløst dårlig grep i forhold til alternativene.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » fre 12.01.2007 15:07

Batteriet mitt lyser grønt nå, betyr vel det er ferdig men hvor lenge bør jeg la det stå egentlig? Det jeg har lest for lenge siden hvis jeg ikke husker feil er at lithium batteri trenger bare lade fult opp og brukes helt tomt og lade fult opp igjen 3 dager så er det liksom "programmert".

Sto ingenting tull om lade det fler uendelig timer mer enn nødvendig?
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Driveren » fre 12.01.2007 15:17

Det holder i massevis å lade det helt opp. Bruk det omtrent som batterien til en bærbar mac. Lad det helt ut av og til slik at de ikke taper seg for tidlig. Kjøp også x-tra batteri så slipper du å stå med skjegget i postkassa når de er tomme.

Husk x-tra minne brikke, det forekommer at de blir fulle eller svikter. O:-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » fre 12.01.2007 15:55

Må nok la den lade en god stund til, uansett.. Håper ikke jeg har gjort noe galt så jeg ødelagt batteriets levetid? Trodde det var ferdig, lyste grønt men må nok stå lenger for det varte jo bare under 5 minutter... Tok 10-20 bilder...

Satt den på lading igjen!.. :'(
Har jeg ødelagt noo nåå? :'( :'( :'( :'( :'(
medlem i 207 måneder
 

Innleggav njadve » fre 12.01.2007 19:52

wanvik skrev:
Dag Johnson skrev:
Men jeg vil si dere som sier at det er ikke så deilig eller det er litt ikke så mest behagelig kamera og holde på, har lest noen har skrevet det par ganger. Dere tar feil, for min del værtfall så passer den perfekt, perfekt! PERFEKT! :-D Den er bare helt hærlig, ikke stor eller noe sånt, den er akkurat PERFEKT! OH MY GOD! :'( O:-)


Det var en nokså bastant påstand!

Selv valgte jeg bort 400D bl.a. pga. håpløst dårlig grep i forhold til alternativene.


Ganske enig her, det var også min hovedgrunn til at jeg valgte bort Canon 350D og 400D.

Du har nok ikke ødelagt batteriet ditt, det er bare å sette det på lading igjen og vente en time eller to...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav quadra800 » fre 12.01.2007 20:00

Lurelad det etter at det er fulladet.
Dvs. når det er fulladet tar du det av for så å sette det på lading igjen.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav superjon » fre 12.01.2007 20:08

skeptisk!

Ikke lurelad!! Da kan du ødelegge bateriet.
Mange ladere avslutter ladetiden med en timer, dvs, den lader til batteriet av en grunn synker litt i volt, så lader den en gitt tidslangde til.
Etter dette går den over til vedlikeholdslading. Første gang vil jeg anbefale å ha den i laderen i 24 timer!

noen enige uenige?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]