Nikon D80 - noen spørsmål

Innleggav haartufs » søn 15.07.2007 14:59

NyZeta skrev: Det neste tilskuddet kommer til å bli et fastobjektiv med svak tele, mest fordi jeg ikke har noen linser med macromodus og fordi jeg tenker på et objektiv for portretfotografering. Mest sannsynlig blir det en Sigma 50mm F2.8 EX DG Macro.


At du i det hele tatt vurderer Sigma 50mm når canon sine 50mm er så fantastiske er for meg meget merkelig.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav meitemark » søn 15.07.2007 15:03

Prisen. Sigma sine er billige, men bra.

Forresten valgte jeg 18-135 kjempevalg!.

Kjøper meg et 50 mm fastobjektiv i kina.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 15.07.2007 16:43

Man ofrer alltid noe når man kjøper zoomobjektiver, men det er det rimeligste alternative.

Betyr ikke at det er DÅRLIGE objektive, bare at man kan få bedre.

Selv kjøpte jeg Nikon 50mm f/1.4 fra bhphotovideo.com til 1700 (ink moms).
70-300mm 4.5-5.6 VRII kjøpte jeg samme sted til 3000 og none hundrelapper (husker ikke hvor mye).

Frakt derfra ligger på rundt 250kr, pluss at UPS skal ha 120kr for utlegg av MVA (slik at pakken kommer raskere til deg). Usikker på om det gjøres under vanlig levering. UPS World Saver er ekspresslevering. Tar ca. 3-4 dager fra New York. De frakter i helgene, men leverer først på mandagene.

By the way, om du skal ha skikkelig vidvinkel, kjøp Sigma 10-20. Min far har Canon sitt, og det er uneketlig imponerende! Ingen fortegning med mindre du tar nærbilder. Nærgrense på 20 eller 40 cm (husker ikke nøyaktig).

Helt fabelaktig, og skarpt. Og småstort ;)
Koster 3800kr. Tror det var fast 4. Litt usikker på akkurat det, men rundt 4 i alle fall.

Jeg har D70s og er småfornøyd. Det akler ikke støy noe særlig bra, og har USB1.1 hastighet, noe som gjør at det tar 10 sekunder å få bilde på skjermen fra bildet tas med Camera Control Pro.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav haartufs » søn 15.07.2007 18:24

Oi, takk for siden Polymorph. Er de kostnadene du listet opp det eneste andre man trenger å legge til etter konvertering fra USD til NOK? I så fall sparer man jo rundt tusen kr på de fleste objektiv, nice :D.

Edit: Hvor mye forskjell er det mellom importerte og amerikanske objektiv forresten?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron