Canon EOS 400D

Re: ok...

Innleggav sgrytoyr » man 08.01.2007 12:35

AndreasP skrev:Virka veldig som det opplegget med extracting som vi gjør i studioet... Men har du en lettere måte å gjøre det på er jo det bra ;) ! Utrolig fine bilder altså! Både av jentene og endel av de andre!

-Andreas


Tusen takk til både deg og Åsmund for positive tilbakemeldinger. Veldig hyggelig.

Jeg har prøvd meg litt med extracting i PS, men sliter alltid med å få håret bra, så jeg ender stort sett opp med å bare fotografere mot bakgrunner jeg kan beholde i det endelige bildet med bare enkel retouching. Har lyst til å kjøpe meg et enkelt oppheng og noen ruller med Colorama-papir (fortrinnsvis sort og hvitt), men har ikke kommet så langt enda.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Giltvedt » man 08.01.2007 12:37

Om du skaffer deg kjappere minnebrikke, så får du tatt flere bilder på rad.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Kamera:

Innleggav njadve » man 08.01.2007 14:20

AndreasP skrev:Til dere som anbefaler D40 fremfor 400D vil jeg si: I forhold til D50 er D40 å kjøpe seg ned i kamerakvalitet.. Og siden 400D er bedre enn 350D vil jeg si at D40 er utelukket i topicstarters ønskeliste! Kjøp deg ett kamera som passer til din lommebok og ikke tenk for mye på linse i starten, lær deg kamera og finn ut om denne lidenskapen er verdt en skikkelig god linse! Uansett: Lykke tusen til! Elsker mitt speilreflekskamera, håper du er like heldig (har Nikon D50:)!)
-Andreas


Ja, det er dårligere enn 400D og D50, men for en nybegynner er det fortsatt det mest brukervennlige å kjøpe. Jeg kjøpte også D50, men jeg er i dag egentlig glad for at jeg kjøpte før D40, men det er fordi jeg har fått en del erfaring nå og klarer meg uten de grafiske fremstillingene på skjermen bak. D50 er faktisk litt større også, og det er en annen grunn til at jeg liker det bedre.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Well said!

Innleggav AndreasP » man 08.01.2007 15:07

Meeeeen... D40 er et, i min mening, dårligere utgangspunkt enn 400D... Velger man å "satse" på lidenskapen, vil det være dumt å ha et D40 kontra 400D.. Er selv en Nikon-fantast, men ville ikke ha kjøpt D40 fremfor 400D uansett om jeg var nybegynner! 400D kan man "bruke lengre" idet det er et mye bedre kamera, tenner man på speilrefleks etter å ha kjøpt et D40 vil man måtte bytte ut kamera for å ta semiproffe bilder, noe man ikke trenger ved kjøp av 400D. Med færre fokuspunkter og innstillinger vil D40 være et dårlig kjøp..

På den andre siden er kit-optikken bedre fra Nikon, idet Canon-optikken er plastikk, lite holdbar og lyssvak....

(beklager for skrivefeil o.l., sitter i forelesning og det er vanskelig å gjøre begge deler ;) :rolls eyes: !)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav njadve » man 08.01.2007 16:59

Det er sant...

Det jeg kanskje ville vurdert, siden Canon sine grep og menyer ikke passer meg i det hele tatt, var å se litt på bruktmarkedet etter D50/D70s/D80. D80 er, etter min mening og det jeg har lest, et bedre kamera enn 400D, og D70s er kanskje ikke bedre, men det er muligens like godt...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » man 08.01.2007 17:11

Har du store hender eller noe? Jeg har bitte små hender, passer Canon EOS 400D meg da? :-!

Jeg kan kjøpe Canon EOS 400D, men trenger jobb for kunne greie meg med penger. Noen som har jobb til meg? :-! Hehe
medlem i 207 måneder
 

Innleggav njadve » man 08.01.2007 20:53

Jeg har vel noenlunde normale hender tipper jeg. Jeg snakka med ei i en kamerabutikk, og hun mente at 400D var favoritt hos jentene. Det var fordi den var litt mindre enn Nikonkameraene...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » tir 09.01.2007 9:13

Kjøpte Canon EOS 400D igår, håper ikke jeg angrer på det. De forsvant fort fra Komplett.no igår, kom inn 5 stk. :-!

Jeg snakket med en i en foto sjappe her i Bergen, spurte om Canon EOS 400D, han sa noe så rart som det var utsolgt over hele Norge og fikk kanskje ikke inn noe før mars liksom! o_O
medlem i 207 måneder
 

Innleggav nicho » tir 09.01.2007 12:17

Hvor mye måtte du betale?

Gratulerer og velkomemn i klubben :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Dag Johnson » tir 09.01.2007 12:19

6900 kroner, og takk :-)
medlem i 207 måneder
 

Innleggav macadict » tir 09.01.2007 12:57

Jeg kjøpte D400 for noen dager siden, er særs godt fornøyd med det. Selv om jeg har ganske store hender, synes jeg ikke det blir for lite i hånden. Sammenlignet med D70 er det jo noe mindre, men meny og knappeoppsett var like avgjørende for min del (har brukt Powershot S3 IS tidligere). Når det gjelder objektet som følger med på kitpakken, (kjøpte det på Lefdal til 6990,-) skriver iallefall fagbladet Fotografi i sin test at det er et veldig godt objektiv sammenlignet med prisen, og andre tilsvarende objektiver som følger med andre kamera i samme prisklasse.

Et lite spørsmål: jeg er nybegynner i fotogamet, men synes det er utrolig moro å prøve ut de ulike funksjonene og ta haugevis med bilder for å se resultat osv. Det følger med en liten minimanual til kameraet i forhold til innstillinger og programmer, men jeg mener å ha sett en manual til D50 på Narvesen en gang som så ganske god ut. Noen som vet om det finnes lignende til Canon/EOS serien?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav NyZeta » tir 09.01.2007 13:03

Den store manualen som følger med kamera er ganske bra da.

Hva er det du trenger oversikt over?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav nicho » tir 09.01.2007 13:11

Jeg fikk ikke Norsk mnaual til 400'n min.. Fryktelig irriterende å lese svensk altså.. Noen som veit om en Norsk på pdf feks?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav keiserjohn » tir 09.01.2007 13:21

ahh... la oss starte en hjerne død diskusjon om hva som er best av nikon og canon.
Slik de har på foto.no hver dag. Død over den dårlige siden der...

Dessuten er det jo helt klart, at alle pene mennesker bruker hasselblad eller nikon, og leica.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav superjon » tir 09.01.2007 13:42

sgrytoyr skrev:
Åsmund skrev:sgrytoyr:
liff off-topic, men kan jeg spørre om hva som er trikset for å ta slike vakre portretter som de du har tatt av vilde, med sort bakgrunn? :) Nydelig!


Takk skal du ha! De siste portrettene er tatt i stua, hun står ca. en halv meter foran et stort vindu når det er helt mørkt ute. Ingen fancy studio-bakgrunn, mao.

Lyset kommer hovedsaklig fra en Sigma EF-500 DG Super som peker rett opp i et hvitt tak, og deretter reflektert tilbake i ansiktet med en gullfarget reflektor (60 cm.) som jeg holder rett under ansiktet hennes. Det var også endel vanlig lys rundt om i stua som sto på.

Ellers er vel trikset å ha en fotogen modell :)


En slik du brukte?
http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35795

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]