Mounte kamera som disk

Mounte kamera som disk

Innleggav epoks » man 06.11.2006 15:59

Hei

Har ikke fått kjøpt minnekortleser til macen, så jeg lurte på om det var mulig å bruke kameraet mitt, en Canon Powershot S3 IS, til en slags minnekortleser. Er det mulig å få kameraet til å mounte som en harddisk, sånn at du får tilgang til den i Finder?

Valgte første gang og bruke iPhoto til å importere, men selvom jeg sletta prefs-fila og valgte å ikke bruke iPhoto, mounter den ikke i Finder.
Leste dette, men ble ikke noe klokere.

På forhånd takk!
medlem i 215 måneder
 

Innleggav mr » man 06.11.2006 16:34

Hos meg mounter det. Prøv å gå i Disc-Utility, marker "disken" og trykk på mount (oppe i menyen).

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav epoks » man 06.11.2006 16:39

Dessverre vises den ikke i Disk Utility. Noen som vet hvorfor?

Takk for svar.
medlem i 215 måneder
 

Innleggav TorbX » man 06.11.2006 17:06

Kanskje det har noe med innstilningene i kameraet ditt å gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav fredrikhl » man 06.11.2006 17:27

Ikke alle kamera har "Disk mode", så det er ikke sikkert at du kan mounte minnnekortet, nei. Let litt rundt i menyene, mulig at kameraet har muligheten for dette, men at det er et valg i menyen...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav calsen » man 06.11.2006 17:30

Kameraet kan settes i to modus; PTP el PC kobling, ene er for direkte print eller komunikasjon med Canons programvare, andre for kobling til pc (mac..)
Har ikke likt ditt kamera, så kan være andre benevnelser enn dette, men bare prøv å endre og test på nytt. Skal gå uten problemer.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav epoks » man 13.11.2006 17:13

Hei.

Er ikke noen innstillinger for ptp/pc. Tror egentlig jeg legger saken på is. Kjøper helelr en kombi minnekortleser til en billig penge.

Takk for svar.
medlem i 215 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]