Fruen vil ha scanner

Fruen vil ha scanner

Innleggav Lurium » tor 05.10.2006 0:03

Fruen ønsker seg scanner for å scanne inn store sider hun lager ifm Scrapping.

Noen som har noen anbefaling om merke og type som virker problemfritt opp mot Mac ?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav mr » tor 05.10.2006 0:25

Erfaringen min med HPs driver-/software-løsning er dårlig....tvunget til å installere masse små dritt-programmer (ingen enkel driver tilgjengelig), men når jeg fjernet alle photo-ditt- og maile-datt-programmer, fungerte ikke scanner-programmet lenger. Krevde også syyyykt mye virituelt minne.

Mitt råd: gå for canon eller epson!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Lurium » tor 05.10.2006 19:25

Er dere enig i Canon eller Epson ?

Hvilken type er bra ?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Castor » tor 05.10.2006 19:28

Jeg må bare si meg enig med mr. om at HP og MAC ikke fungerer noe særlig bra.

Jeg tror jeg også hadde gått for en Canon eller Epson men jeg vet heller ikke hvilken modell.

Hvilken prisklasse ser du for deg?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav iHaraldM » tor 05.10.2006 19:51

Vel, har selv en HP multifunksjonsskriver og jeg må si det funker som bare det. Ja, man får med masse uinteressante småprogrammer og ja, det går med mye virtuelt minne, men jeg merker ikke noe særlig til det. Resultatet blir også svært bra, er jo det som teller, iallefall til en viss grad.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav macrules » tor 05.10.2006 20:16

Har en CanoScan® LiDE 35. Anbefales ikke.

Den bruker ett program som heter CanoScan Toolbox Ver. 4.5.1.0X

Pluss ett bakgrunnsprogram som skal sørge for at maskinen fanger opp når knappene på skanneren blir trykket på.

Omtrent hver gang vi bruker skanneren så går det en liten stund så henger hele maskinen. (Intel iMac)

Edit:
Driveren heter ScanGear CS Installer

Sist oppdatert 29.03.2004 <_<

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav bjoernfh » tor 05.10.2006 20:35

Har Canon LiDE 500 fungerer helt fint, skal visstnok ha kommet en oppfølger som er ennå bedre. Begge modellene har filmskanner for å skanne negativer, koster litt over tusenlappen, har intelmac, og er ikke plaget av heng.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav roalren » tor 05.10.2006 20:40

Eg vurderer å kjøpe Epson Perfection V750 Pro som skal være veldig bra i følge ein del tester eg har sett rundt omkring. Programvaren til Epson har eg frå tidlegare gode erfaringar med (skrivar og scanner).

Eg har ikkje sjølv erfaring med denne scannaren og det er ein såpass ny scanner at eg har ikkje sett testar av denne for mac os.

Produsenten oppgir støtte for mac os.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav janrose » tor 05.10.2006 21:28

Jeg kan bidra til den allmenne forvirringen med å melde at jeg skanner vekselvis med en billig Brother DCP-110 multifunskjonsmaskin (600 kr på nærmeste bokhandel) og en gammel CanoScan D660U med filmadapter.

Brother'n funker knirkefritt både som skanner, skriver og kortleser, mens jeg måtte kjøpe Vuescan får å få Canon'en til å samarbeide. Men ingen av disse takler noe som er større enn A4.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Macini » tor 05.10.2006 21:47

Jeg bruker en CanoScan 8400F som har virket knirkefritt i snart et år. Har aldri hatt noe problem med denne. Har hatt litt problem med HP jeg også.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » tor 05.10.2006 22:10

...........................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 20:11, endret 1 gang
medlem i 238 måneder
 

Innleggav mini_nikko » lør 07.10.2006 21:13

Bruker Canon Lide 25 og er ganske fornøyd med den. Men har aldri brukt de programmene som fulger med. Synes photoshop er enklere å importere med og da har man også mer orden på ting.

Nikko

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Mr Mac » lør 07.10.2006 21:26

macrules skrev:Har en CanoScan® LiDE 35. Anbefales ikke.

Den bruker ett program som heter CanoScan Toolbox Ver. 4.5.1.0X

Pluss ett bakgrunnsprogram som skal sørge for at maskinen fanger opp når knappene på skanneren blir trykket på.

Omtrent hver gang vi bruker skanneren så går det en liten stund så henger hele maskinen. (Intel iMac)

Edit:
Driveren heter ScanGear CS Installer

Sist oppdatert 29.03.2004 <_<


Har akkurat samme scanner. Er ikke lett å innstallere eller bruke nei, men jeg har ikke samme problem som deg. Hos meg virker den feilfritt, men det tok 2 dager å få det til å funke, så dersom du ikke har veldig mye tid til overs, og har en lunte som går herfra til Kina, anbefalles den ikke.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav sortebill » lør 07.10.2006 21:27

Epson er bra. Funker knirkefritt, ikke mye ekstramøkk

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav macrules » lør 07.10.2006 21:47

Hva for no spesielt gjorde du Mr Mac?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron