Nikon D50 bestillt

Innleggav OlavF » fre 25.08.2006 22:00

Jeg har mer lyst på Canon. Har egentlig ikke prøvd Nikon, mens synes Canon ser finere ut, og kjekt med onkel som jobber i Canon.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav JesperMac » fre 25.08.2006 23:19

TorbX skrev:Er du en tidligere lommekameramann, som meg? Eller er du en proff som "trenger" et sånt kamera.


Er selv en tidligere lommekameramann ja ;) Fikk beskjed om at jeg trengte noe å vokse på, så valget falt på D50. Prisen er ikke værst heller ;)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=293807

Bra kritikk. Men hvis du bestiller så bestill fra Japan Foto. Kamera kom dagen etterpå, og du får et gavekort så du kan fremkale 100 bilder gratis med på kjøpet :-)


bohdi skrev:Kvar fann du best pris?


På Japan Foto ;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 26.08.2006 0:10

F-r-e-d-r-i-k skrev:
Daniel skrev:Hva slags linse er det? Er det kit linse?

Objektiv...


Vet det heter objektiv. Har Nikon D70, og bør derfor vite hva et objektiv er ;) .. Er ikke så dum da :-P

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Åsmund » lør 26.08.2006 0:16

Det er ikke så rart om man glemmer seg å kaller det linse, når det nettopp heter linse (lens) på engelsk. :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » lør 26.08.2006 17:01

Hehe, ja jeg vet dere vet det ;) , men må bare presiere det. Er så lei av folk som kommenterer kamera når jeg tar bilder: "Fy fader for en linse a!"
Sist endret av F-r-e-d-r-i-k den søn 27.08.2006 17:11, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Åsmund » lør 26.08.2006 17:11

Hehe, jeg tar meg i så si linse rett som det er. De fleste som kommer med slike kommentarer har lite peiling på fotografi.

Jeg viste frem et bilde jeg hadde tatt en gang med D70sen min, og da var det en som presterte å si <i>"For et nydelig bilde, det blir så idyllisk med speilreflekskameraer"</i>. :-) Da måtte jeg smile.
En annen som så på kameraet mitt kunne fortelle meg at hun ønsket seg et speilreflekskamera fordi <i>de tar så gode bilder</i>.. definitivt noe man har misforstått da. :-)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav rstange » lør 26.08.2006 17:18

Har selv nikon D50, er veldig fornøyd med dette kameraet!
Anbefaler deg å kjøpe ett orntlig objektiv, kit objektivet var ikke så bra. ;)
Selv har jeg kosta på meg Nikon AF NIKKOR 1:3.5-4.5D 28-105mm, veldig fornøyd med dette objektivet til dette kameraet.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav JesperMac » lør 26.08.2006 17:22

rstange: Hva må du opp i for dette objektivet?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav rstange » lør 26.08.2006 17:35

JesperMac: Jeg fikk til en meget rimelig pris brukt. Betalte 1100,- for det.
3476,- er billigste prisen jeg finner på norske nettbutikker.
Syns uansett det er verdt kronene med tanke på hvilketbruksområde objektivet gir. Tar fine macrobilder, landskapsbilder og portretter med dette objektivet. Selvfølgelig om du skal kun ta macrobilder så kjøper du ett annet objektiv, men dette funker fint mange situasjoner.
Kan poste ett fint macrobilde jeg har tatt med objektivet.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav JesperMac » lør 26.08.2006 17:40

takker for tipset ;) Har tengt en del på nytt objektiv men klarer ikke bestemme meg. Vil gjerne ha noe til en rimelig pris.

Takker for svar ;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron