FujiFilm Finepix S9500

FujiFilm Finepix S9500

Innleggav JesperMac » ons 16.08.2006 21:41

Hei! Jeg er en amatørfotograf som skal kjøpe nytt kamera. Jeg har kikket en del på S9500, og vurderer sterkt å kjøpe det. :-) Det er omtrent det nærmeste du kommer speilrefleks i den prisklassen og som sagt er jeg bare en amatørfotograf, så jeg vil ikke bruke 10 000++ på et kamera som jeg ikke er klar for. Det jeg lurte på var om noen hadde noe bra/dårlig erfaring med Fujifilm. Eller om dere viste om et annet kamera som er verdt og ta en titt på ;)

Takk for hjelpen! :-D

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav brannvesenet » ons 16.08.2006 21:47

Jeg hadde et fujifilm s5000 når det kom på markedet. Veldig fint kamera, bra optikk og muligheter. Men det støyet en del på høyere ISO, og etterhvert ble jeg litt lei av treigheten på avtrekkeren. Tipper de har fikset det på de nyere kameraene, jeg kjøpte nylig et F11 til mine foreldre. Det tar skitbra bilder til å være så lite, og er lynkjapt.

Men - jeg oppgraderte til et canon eos350D og har ikke angret et sekund. Men for all del, fujifilm kan være en fin start på en kul hobby!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

ja

Innleggav JesperMac » ons 16.08.2006 21:57

Kjenner en kar som har et Canon Eos350D. Veldig fint kamera, men synes bildene blir alt for overeksponert. :-/

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav deepcore » ons 16.08.2006 22:20

Det er fordi du eller han ikke har kontroll på eksponeringen ;)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Butikk

Innleggav JesperMac » tor 17.08.2006 13:16

Er det noen som vet om en butikk i vestfold hvor du kunne sett på, og eventuelt prøvd et S9500 kamera? :-D

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Innleggav deepcore » tor 17.08.2006 13:49

Ta alt Ken Rockwell sier med en klype salt. Han liker å anmelde produkter han ikke har holdt i eller prøvd.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Åsmund » tor 17.08.2006 13:57

Det har du rett i, det skal tas med en klype salt, man han har definitivt noen gode poenger. I en verden hvor det eneste folk ser etter er megapixler og zoom, trenger man litt propaganda fra det motsatte. Forbrukere vil gjerne ha tall og sammenlikne med, og svaret fra produsentene er megapixler og x antall zoom, som ofte har fint lite å gjøre med hvor gode bilder man får. Vi som er Macere vet jo at MHz ikke er målet på hvor bra en datamaskin er.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav deepcore » tor 17.08.2006 14:04

Helt enig der! forbukere elsker megapixler, mhz, gb, terningkast i avisa. Verden er nok litt mere komplisert enn det, men det er det desverre ikke alle som skjønner.

Megapixler er oppskrytt. Den praktiske forskjell mellom f.eks 6 og å 8 megapixler er liten. Optikk er mye viktigere.

Mobiltelefoner kan få så mange megapixler dem vil, men kvaliteten kommer aldri til å overgå et dslr.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

:P

Innleggav JesperMac » tor 17.08.2006 15:54

Dere har rett i at pixler ikke er alt. men det er et god skryte-emne for de som ikke kan så mye P-p

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav deepcore » tor 17.08.2006 16:03

ja er desverre det som er problemet. Mange tror at bildene man tar blir bedre desto flere megapixler kameraet har.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

no

Innleggav JesperMac » tor 17.08.2006 16:09

En god fotograf kan ta bra bilder med et yosiminio cheapCheap kamera ;)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav JesperMac » tor 17.08.2006 23:21

Sony Alpha. Er det bra kamera? :-/ Hørt mye blanda kritikk.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]