skal kjøpe kamera

skal kjøpe kamera

Innleggav svenlaurens » lør 22.07.2006 11:41

jeg er student, med stor interesse i fotografi, nå er jeg ganske kjent med mørkeromsarbeid og selvbygde kamera(pinhole), jeg vil over til noe annet. jeg har brukt et digitalt kamera litegrann, og dette funker svært dårlig(funker ikke i det hele tatt lenger).

Jeg vil ha noe nytt, og har sett en del på digitale speilrefleks og jeg vet at det er dette eg vil ha.
hva anbefaler dere?

hoved kriteriene er:

enkel å bruke
manuell fokusering
prisklasse 4000-6500kr
god


takker

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Truls Waage » lør 22.07.2006 11:46

Hva med Nikon D50?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav svenlaurens » lør 22.07.2006 11:58

hva er dine ord og erfaringer om den?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Truls Waage » lør 22.07.2006 12:10

Jeg har en bror som har Nikon D70, og det synes jeg er knall bra. Ellers så har jeg sitt en del bilder tatt av D50, og de har vært ganske så bra :-D

Du kan jo lese testen på ITavisen, eneste minuset med den var prisen, men den er jo senket nå :-)

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=255415

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav svenlaurens » lør 22.07.2006 12:11

tingen er at jeg finner den på hardware.no, men bare kamerahus, ikke noe objektiv, skulle hatt ett komplett kamera, kanskje et helt sett med bæreveske. du har vel ikke noe oversikt over det?:p

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Sakalav » lør 22.07.2006 12:12

Canon EOS 350D er også et godt alternativ og er utrolig bra i mine øyner.
Jeg har nettopp kjøpt et slikt selv, og synes det er lett å sette seg inni systemet.
Man får ganske ok bilder med orginallinsen som følger med, men det er altid en fordel å kjøpe andre for å få et enda bedre resultat.
Her er en side hvor du kan finne frem til tester, bilder, og diskusjoner rundt de forskjellige kamera http://www.dpreview.com/

Lykke til :-)

Moderator
Brukerens avatar