digital kamera i kina

digital kamera i kina

Innleggav mariusmellebye » ons 05.07.2006 19:16

Hei, jeg skal prøve å finne ut hva et digital kamera koster i kina... noen som har noen tips på hvordan jeg kan finne det? det må være butikk pris og ikke online store.. da jeg har en kamerat som skal til kina og kjøpe kamera :-) Nikon D200

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Mr.Graham » ons 05.07.2006 19:46

Bare en ting du må være obs på. Du får ikke norsk garanti på kameraet hvis du kjøper det i Kina. Canon vet jeg er kjipe på dette; dersom kameraet ikke er kjøpt i Norge, må det sendes tilbake til landet det er kjøpt i for garantireparasjon, eller de kan ta det i Norge, mot at du tar regningen.

Sier ikke at du ikke burde kjøpe kamera i Kina, men det kan fort bli et dyrt kamera hvis noe galt skulle skje.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav mariusmellebye » ons 05.07.2006 19:54

ja jeg er klar over det :-) noen som har tips om hvor man finner kina priser? :-)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav prosch » ons 05.07.2006 19:58

Nei, men jeg vet at det ikke er særlig mye å spare på å kjøpe kamera der. Faderen kjøpte canon ixus 500 der for et par år siden og sparte vel ca. 3-400 kr (etter pruting).

Etter min mening er de kronene verdt å investere i reklamasjonsrett osv.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Åsmund » ons 05.07.2006 20:03

Kina er STOORT!, sikkert en idé å si hvilken by eller provins du har tenkt å reise til først. Det finnes plenty med fotobutikker i Kina, så det er vel bare å dra til en by og shoppe!

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav mariusmellebye » ons 05.07.2006 20:17

planen er først og fremst beijing, det skulle vært artig å visst hva prisene ligger på før reisen... enten skal kameraet være med, eller shoppes der nede. Er det kun snakk om en tusing billigere, blir kameraet med fra norge.. er det snakk om flere tusen, så...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Truls Waage » ons 05.07.2006 21:07

Jeg reiser til Kina i august :-D Skal innom nesten hele Kina :-)

Jeg gleder meg til å se hvilke duppeditter og slikt de har. Kansje kjøpe en Macbook /pro der vis det er verdt det. Hva synes dere om det?

Ellers så tror jeg det er stor foskjell på prisene i butikkene i Kina. Da tenker jeg på de forskjellige butikkene der. Og er du flink til å prute, kan du nok få det billig.

Edit: rettet skriveleif, og la til mer tekst.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav frengky » ons 05.07.2006 21:47

Var tidligere i år i Kina og Hong Kong og kjøpte dig.kamera i både Beijing og Hong kong.

Har kjøpt av merker med internasjonal garanti så har ikke problemer med noe garantisak av den grunn. Vet ikke hva slags praksis Canon gjør.

Prisen på Casio Exilim 6mpx inkl 512Mb betalte jeg rett oppunder 3000,- NOK for uten alt for mye pruting. Dette var i januar og tror jeg muligens sparte rundt 500,-.

Kjøpte et FuijuFilm (?) kamera i Hong Kong som var noe rimligere der enn hjemme, men her er det dagspriser og hard pruting som gjelder.

Kort oppsummert kan man sikkert uten alt for store vanskeligheter spare rundt 20% på å handle i Kina.
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Lars Høgåsen Mæhle » ons 05.07.2006 21:47

er vel kanskje mulig og søke det opp i google eller er det litt vannskelig? canon.com har jo kanskje liste med forhandlere??

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav frengky » ons 05.07.2006 21:49

iBook G4 12" lå på rundt 6000,- i Beijing i januar. Ellers er min mening at Singapore er absolutt biligste på elektronikk i den delen av verden. Har da sjekket ut prisene i Beijing, Hong Kong, Kuala Lumpur, Bangkok (de mest relevante stedene)
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tor 06.07.2006 14:38

Hvor i Beijing? Finnes det en Apple Store i Beijing? Tror det er i Hong Kong Apple Stor'en ligger.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav frengky » tor 06.07.2006 21:16

Var kun i Apple Store på Orchard Rd i Singapore.

Vi var i et vanlig kjøpesenter nær Workers Stadium. Beijing har så mange sentrum så jeg vet ikke hvor vi egentlig bodde. Men vil vel tro at det er nærmest lik pris over alt. Kan vel nevne at det strøket vi handlet ikke var vel midt på treet når det gjelder bakgate/turistgate.

øystein
medlem i 222 måneder
 

Innleggav cas » man 07.08.2006 13:07

Jeg var i Kina for 1 år siden, hadde nettopp kjøpt meg et Canon EOS 350D for 7000,- i Norge. På et marked i Beijing kostet det 6000, det var uten å prute. De hadde bra utvalg av kameraer på Perlemarkedet i Beijing. På et annet "kjøpesenter", Silkemarkedet, fikk jeg kjøpt en Sony PSP for 2000,- med 512 minnekort, 3 spill og mer. Ha det fint i Kina! Det er en opplevelse du vil huske for alltid ;)
medlem i 217 måneder
 

Innleggav roger_hj » man 07.08.2006 13:12

En del produsenter lager ikke kameraene sine med engelsk meny der borte fra og med i år.

Tenkte kjøpe med et lite sony digitalt, men det var ikke å få tak i med engelsk meny i Japan.

Så sjekk meny osv:)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav frengky » man 07.08.2006 14:14

Det vil i så fall være meget dumt av de og ikke tilby engelsk meny som et av valgene. Det er f.eks mange norsktalende som bruker engelsk meny på sine duppedingser selv om norsk meny er tilgjengelig.
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere