oppbevare speilrefleks på leir?

oppbevare speilrefleks på leir?

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 16:41

Hei!

Sitter her med mitt Nikon D50 og lurer litt på hvor og hva jeg skal gjøre med det når jeg skal på leir seinere i sommer. Har tenkt å ha kameraet med meg for å ta bilder. Siden jeg ikke har noen garanti for hvordan været blir så vil jeg helst være forberedt på det værste (regn, regn, regn og kulde). Hvordan bør jeg oppbevare kameraet mens jeg er på leir? (Skal ligge ute i telt/lavvo). Om det blir regn, hvordan kan jeg bruke kameraet ute da? Finnes det noe jeg kan ha rundt det som er "vanntett"?

Sist jeg var på leir var det veldig ekstremt, det regnet hele tiden og lavvoen var lekk, så det fantes ingen plasser og oppbevare ting slik at de fikk tørket, om dette blir virkeligheten i år også bør jeg jo ha kameraet slik at jeg unngår at det blir fuktig/vått, siden jeg ikke vil få tørket det om ulykken først skulle være tilstede.

takk ;)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Eagle » tor 29.06.2006 16:44

Dra til syden.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 16:46

hehe... har ingen planer om det ;)
blir for varmt for meg...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Boffen » tor 29.06.2006 16:50

Ta med deg en ekstra regnjakke , og før kameraet inn i ermet på jakka, funker fett på mitt Nikon d70 :-)

Når det gjelder overnattinga, hadde jeg lagt det inni kameraveska som du igjen har lagt inn i to kiwi poser ;)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 16:57

hørte litt rundt på foto.no, der anbelfalte de meg Silica gel?
vet ikke hvordan jeg skal bruke dette? :-P

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav pølsa » tor 29.06.2006 16:57

Var i kosovo for to år siden, han ene i troppen min hadde speilreflekskamera med seg ut på oppdragene vi var på. Det han hadde gjort var å ta en Ammokasse til 9mm (funker så klart med andre kasser også, men denne kassen hadde passe størrelse for kamera med et par linser) foret denne med skumgummiting og oppbevare kameraet i denne. Hvis du i tilegg legger på en tetningslist for dører og sånt så vil den jo bli helt tett. Våjla, så har du en oppbevaringskasse robust og tett som få

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 17:00

lurer bare på om jeg ikke har noen slike Ammokasser liggende :-P
fikk noe av bestefar, som han hadde fra han jobbet i millitæret...
husker sørn ikke hvor jeg har gjort av dem :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » tor 29.06.2006 20:28

Altså, hva med gjennomsiktige pastposer? Altså av det helt klare slaget, tre det fra baksiden og forover og fest den ved enden av linsen med en strikk. Bare et forslag ... :)
medlem i 236 måneder
 

Innleggav G-Mac » tor 29.06.2006 20:40

Fins jo mange typer vanntette poser ute på markede hvis du bare søker. Hvilken leir er det du skal på foresten?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Kirkeby » tor 29.06.2006 21:17

Ikke nok med at det finnes vanntette poser, men det finnes også vanntette bokser (i forskjellige størrelser) som det kanskje kan være lurt å fore (som som sagt) og som sikkert ikke koster så alt for mye.

Eg søkte litt i google og fant disse taskene (det er flere vanntette bokser/tasker/poser på denne siden, men dette var vell det billigste som rommet eit speilreflekskamera:
http://www.aktiv.us/products/98677/

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 29.06.2006 21:56

pølsa skrev:Var i kosovo for to år siden,


VAr du sammen med Håland og Kokvold?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 23:08

G-Mac skrev:Fins jo mange typer vanntette poser ute på markede hvis du bare søker. Hvilken leir er det du skal på foresten?


speiderleir til røros ;)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 23:11

problemet med slike poser/bokser som er vanntett er jo om kameraet allerede er vått, da er det jo lite lurt å stenge det inne i en slik boks/pose ;)
men tror jeg har fått svar på det meste på foto.no nå, så takk for hjelpen!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tor 29.06.2006 23:19

Eagle skrev:Dra til syden.


Hvor f... er syden?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav rstange » tor 29.06.2006 23:22


Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron