Kamerekjøp Canon EOS 350D

Innleggav lode » ons 24.05.2006 11:32

Jeg kjøpte selv 350D for en stund siden. Det er vel mitt 4 canon tror jeg. Liker veldig godt systemene deres.
Kampen mellom Nikon og Canon har pågått i veldig mange år. De er omtrent like gode, ett år ligger Canon en hårsbredd foran, nest år er det Nikon som leder. Her er egentlig det viktigste å prøve begge kameraene. Dra til en fotobutikk og hold i begge to. Prøv ut hvordan de ligger i hånden etc.

Linsen som følger med 350D er ikke det beste. Men forskjellen med og uten den når jeg kjøpte var 200 kroner hos Japan Foto. Det er en grei deal. (Stort sett får du settet for 5999,- ett eller annet sted)

Hvis du ikke har brukt SLR kameraer før så bruk det objektivet til å finne ut hva du trenger senere. Finner du interessen for landskap så trenger du gode vidvinkler, en 50mm eller 85mm linse er bra til portretter blant annet. Zoom er greit til så mangt. Men jeg vil råde deg til å ekstremzoomer. Jeg kjenner ikke Sigmas 18-200mm selv, men erfaringsmessig så har ikke slike zoomobjektiver så god kvalitet. Selv har jeg brukt 75-300mm til Canon som er en greit nybegynner objektiv.

Lykke til

Ps: sjekk ut dpreview.com og foto.no

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav åttitre » tor 25.05.2006 22:34

Jeg har nylig kjøpt meg 350d. Det jeg lurer på om det er mulig å overstyre blitsen i portrett funksjonen o.l. uten å bruke en av manuel funksjonene. Dette fungerer på Nikon d70 så er nysgjerrig om 350d kan gjøre det samme :)

Ihvertfall veldig fornøyd med kameraet så langt.
medlem i 239 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron