Slimt Fotografiapparat

Slimt Fotografiapparat

Innleggav Sune » lør 20.05.2006 11:24

Hei.
Jeg skal nå gå til anskaffelse av fotoapparat.
Sett litt rundt og fundert, men tenkte jeg kunne høre her om noen har noen anbefalinger.
Jeg vil et kamera som er lite/tynt, rask til å ta bilder og har tålig grei kvalitet. Pris rundt 3000
Det som har endt øverst på min liste er Casio Exilim ex-s600
Noen som har noen erfaringer med dette eller andre lignende kameraer?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Casio Exilim EX-S500

Innleggav torgbren » ons 24.05.2006 13:16

Hei!

Ser at du tenker på å kjøpe EX-S600. En kompis av meg kjøpte Casio Exilim EX-S500 og er strålende fornøyd med det. Selv synes jeg at kameraet utseendemessig er den tøffeste "slim" modellen på markedet. Bildemessig er EX-S500 et godt kompakt digitalkamera. Spesifikasjonene på det er gode og bildene tatt med det er i god kvalitet. Kan bare tenke meg at nye EX-S600 er et enda bedre kamera enn EX-S500.

Ellers kan jeg anbefale å lese mer om kameraet her: http://www.dpreview.com/news/0510/05102401casio_s600.asp. Har selv funnet masse nyttig info om kameraer på denne siden.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Ronnie » ons 24.05.2006 23:59

Har selv dette kameraet og nå drar jeg som regel ikke ut av huset uten. Det er et knallkamera. Veldig bra betterikapasitet. Skjermen er veldig skarp. Trodde først jeg kom til å savne optisk søker, men skjermen fungerer utmerket som "sikte". Det er også veldig raskt og har en rekke fancye instillinger. Som sagt du kommer ikke til å angre på det. Og siden du har mac så er det jo bare å plugge det rett inn ;) hehe

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav stereosaint » tor 25.05.2006 0:29

jeg ville heller gått for sony t9 ettersom denne har en meget bra stabilisator i tillegg til å være LITE. eksepsjonelt bra kamera i forhold til størrelse/pris etc

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav dibon » tor 25.05.2006 1:14

Jeg har Sony T7 :) Det iaf lite og sinsykt pent, tar også greie bilder :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav halvor_p » tor 25.05.2006 1:34

casio ex s500 er et fint og bra kamera, vurderte det selv når jeg kjøpte sist gang, men jeg syntes det ble for lite for hendene mine o_O

Kjøpte i steden et ex z500, den er bare litt tykkere, men etter min mening ligger den mye bedre i hånden til kompakt kamera å være. Casio har også generelt laaaang batteritid, men trur slim serien har noe kortere enn den "vanlige" serien.
Uansett så har jeg brukt flere casio kamera i kompakt klassen og har vert veldig fornøyd med dem alle. solid bygget!

Eneste minus er at kameraet er noe trangsynt for innendørs fotografering, men ikke plagsomt.

Nå er jeg ikke sikker på hvor grensene for kompakt kamera går lengre, men sammenlignet med fatterns canon powershot og mitt pentax speilrefleks så anser jeg nesten alle casio kamerar som kompakte.

Lykke til med valget
medlem i 220 måneder
 

Innleggav DrBlake » tor 25.05.2006 1:44

Gå for Casio, de har faktisk gode digitale kompaktkameraer. Kort oppstartstid og god fargegjenngivning, i tillegg til at de har flott design og er meget tynne.

Kjøpte kompaktkamera i gave for ikke lenge siden, og valget falt på Exilim etter en del spørring og en rekke annbefalinger.

på den negative siden er kanskje ikke kameraet det mest lydløse kameraet på markedet og som det meste av kompaktkameraer lider det litt under blitzfotografering.

Men alt i alt et godt kamera i prisklassen "rundt 3000" og "slim" kameraene er kule, og det er tross alt viktig ;-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Sune » man 29.05.2006 14:34

Takk for gode tilbakemeldinger
Kameraet er bestilt og kommer på døren i morgen :-D
Gleder meg som en unge

EDIT:

Er det forresten noen som har noe god løsning på avspilling i quicktime av videoene dette kameraet lager. Testet ut noen videoer fra ex-500 og da måtte jeg fjerne 2 codecer for at quicktime skulle velge den rette (ex m4s2) og med denne codecen hakket også videoen.
Funker forresten veldig bra i VLC, men jeg vil gjerne kunne redigerer videoene i quicktime kompatible programmer.
Sist endret av Sune den man 29.05.2006 14:41, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Smertehyl » man 29.05.2006 14:38

Erfaringane mine med casio ex s500 er ikkje berre gode, greitt nok at det har utruleg lang batterikapasitet, men eg hatar å måtte vente på at kameraet mitt skal ta bildet! Dette irriterar meg på dette kameraet, den vesle ventetida....aaaah

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav mingebretsen » tir 05.06.2007 21:38

Hva er å anbefale nå for tida?
Søstra mi på 18 skal ha et lite å handy apparat, da hun har mistet sitt gamle ixus. Stikkord er lite og smalt her, men samtidig optisk zoom og funksjonalitet og bildekvalitet. Anbefalinger?`

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav torheriksen » ons 06.06.2007 19:51

mingebretsen skrev:Søstra mi på 18 skal ha et lite å handy apparat, da hun har mistet sitt gamle ixus. Stikkord er lite og smalt her, men samtidig optisk zoom og funksjonalitet og bildekvalitet. Anbefalinger?

Akam.no kjørte nylig en test for Månedens Varp hvor de tar for seg de beste og billigste kameraene innenfor speilrefleks- og kompaktkamerascenen. Den kan muligens være til hjelp?

Les testen her.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Sune » ons 06.06.2007 22:18

Jeg kan jo bare si at jeg kjøpte kameraet som ble nevnt i tråden her for et år siden, og er ekstremt fornøyd med det.
Det er lite nok til å få plass i lomma.
Det er veldig raskt til å starte opp.
Det er veldig raskt til å ta bilder når man trykker på knappen.
Det har ferdigdefinerte innstillinger for alle anledninger.
Det har til og med noen manuelle innstillinger.

Jeg vil derfor på det varmeste anbefale oppfølgeren til mitt kamera:
Casio exilim ex-s770

Faktisk er de fleste casio kameraene veldig små iforhold til andre kameraer mener nå jeg. Gå for casio :-)

EDIT: Glemte forresten å nevne den fantastiske batteritiden.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav fredrikhl » tor 07.06.2007 2:29

Digitalkameraene i Exilim-serien er (i mine øyne) de beste kampaktkameraene å oppdrive.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Kristian89 » tor 07.06.2007 9:31

Har selv hatt Casio EX-S500 i et år. Kameraet er supert det. Eneste som kan irritere til tider er den dårlige løsningen med dock når man er på farten..
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Mac n00b » tor 07.06.2007 9:45

Jeg kjøpte min EX-S600 i Amerika, dette er et rått kamera, det er en designperle, og gir gode bilder uansett, rask, ingen lagging på livesøking, bra videoopptak, og det kjennes solid, sitter med det foran meg nå og behndrer det, litt irriterende at utløser-knappen ikke har funksjon for å gå fra visningsmodus til live-søking, godt batteri, dritbra kjøp. (Ok. jeg kjøpte mitt i amerika på bestbuy for 1200,- NOK...)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron