Canon EOS 350D, erfaringer?

Innleggav GuruGunk » man 17.04.2006 18:17

Heiho, jeg kjøpte meg nylig et 350D også gitt...=)

Kamera
EF-S 18-55 kit-objektiv
EF 55-200 1:4,5-6.5 II objektiv
Batterigrep

Alt dette til latterlige 799 euro! "latterlig og latterlig:P"

GuruGunk
medlem i 220 måneder
 

Innleggav RonnyS » tir 02.05.2006 16:32

Hallo
For et par uker siden kjøpte jeg og Canon 350D med EF-S 18-55 objektiv.
Har såvidt kommet i gang med knipsingen, og dette ser lovende og morsomt ut. Jeg har tatt noe bilder i RAW-format, og skjønner at disse kan det jobbes videre i det uendelige med ...
men dæsken som de spiser plass på minnekortet :)

Jeg mener jeg for litt siden så en tråd her på Mac1 som omhandlet dette med å kunne se søkerbildet fra fotoapparatet på Macen. Nå finner jeg ikke tråden igjen. Og ja; jeg har søkt. Noen som vet???

Ronny S
medlem i 233 måneder
 

Innleggav jorem » tir 02.05.2006 16:41

Jeg bruker dette kameraet daglig i min jobb som journalist og er kjempefornøyd. Objektivet som følger med er overraskende godt, men skal du bruke kameraet til mer proft bruk trenger du et noe større og mer lyssterkt objektiv. Det er slettes ikke tungt å drasse rundt med om du kjøper en veske som passer til bare selve kameraet og ikke noe ekstrautstyr.

Tror nok folk med litt større hender enn meg vil slite litt med det, men da anbefaler jeg å kjøpe et ekstra batterigrep til å feste under. Da har du batteri for lang tid samt kameraet blir litt større og enklere å få godt grep på.

Anbefaler et kjøp av dette kameraet!
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Strangeways » tir 02.05.2006 21:52

RonnyS skrev:Jeg mener jeg for litt siden så en tråd her på Mac1 som omhandlet dette med å kunne se søkerbildet fra fotoapparatet på Macen. Nå finner jeg ikke tråden igjen. Og ja; jeg har søkt. Noen som vet???

Ronny S


Denne du tenkte på? http://i1.no/01xy/

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav RonnyS » tir 02.05.2006 22:20

Den tråden var det ja. Takk skal du ha.

Ronny S
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tir 16.05.2006 0:13

Da var et 350D bestilt :-) Hvilket program vil dere anbefale til en amatør? Går det greit og bare importere bildene i iPhoto? Man trenger ikke endre på kontrasten osv.?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav xenimus86 » tir 16.05.2006 0:28

bildebehandling er jo alltid bra om man skal få bildet helt perfekt. for fotografer er nok ikke iphoto bra nok, photoshop er vel mer foretrukket...
men som hobbyfotograf e.l. så funker nok iphoto bra nok..
350 er et fantastisk kamera. har brukt det en del, men har gått til anskaffelse av et canon eos 10d nå..
fordelen med 350 er at det er EF linser.. du kan praktisk talt bytte til nesten hva du vil...

lykke til med det nye kameraet ditt!!
medlem i 229 måneder
 

Innleggav 2mass » man 26.06.2006 2:53

fungerer Photoshop / ImageReady bra for simpel redigering osv på mac for 350d om jeg bruker RAW ?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Castor » man 26.06.2006 9:47

Fungerer ypperlig (ihvertfall PS). Jeg vil vel ikke kalle bildebehandling med PS for simpel redigering siden dette er ett av programmene de fleste profesjonelle gjerne bruker - ofte sammen med Adobe Bridge.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav 2mass » man 26.06.2006 15:27

ja jeg vet :p men sa det sånn pga at jeg trenger nok hovedsaklig bare å drive med litt resizing om bildene skal sendes via mail feks, og kanskje litt fjerning av røde øyer, justere farger osv.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 26.06.2006 16:13

haavarda skrev:(...)Det heter objektiv!
Et objektiv består av mange linser.
Linser er altså mange glassflater inni objektivet.

;)


Nikon kaller det faktisk for linser. :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Castor » ons 28.06.2006 0:22

2mass skrev:ja jeg vet :p men sa det sånn pga at jeg trenger nok hovedsaklig bare å drive med litt resizing om bildene skal sendes via mail feks, og kanskje litt fjerning av røde øyer, justere farger osv.


Til dette funker iPhoto06 utmerket. Jeg bruker selv PS2 til mye fotoredigering, men bruker gjerne iPhoto06 til en del av de tingene du skisserer ovenfor.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav 2mass » ons 28.06.2006 0:29

ja, vet, men det var noe mer jeg trengte som ikke iPhoto kunne. husker ikke engang hva det var.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav ch_knapp » ons 28.06.2006 1:36

iPhoto 6 har mesteparten av det du trenger, du kan velge å beholde bildene i RAW-format også (slik at de ikke konverteres til JPEG før du ønsker det) - du kan stille på mesteparten av det du finner i RAW-pluginen (fra en forbrukers synspunkt) og ellers er det me lettere å organisere enn en ren mappestruktur som bruk av utelukkende PS resulterer i. Dessuten koster PS ca 8000kr mer enn iPhoto...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav åttitre » ons 28.06.2006 2:01

Elkjøp kjører kampanje nu. Også får man 2GB brikke med på kjøpet om du kjøper kit'n. Ikke dum pris ;)
medlem i 239 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere