Canon EOS 350D, erfaringer?

Canon EOS 350D, erfaringer?

Innleggav Strangeways » tor 23.03.2006 9:11

Vurderer å gå til innkjøp av et slikt og lurer på om noen her som har noen erfaringer med dette kameraet.
Min erfaring med kamera ligger på amatørnivå, er da dette da et godt kamera å starte med?
Kjør på med råd!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav dan » tor 23.03.2006 9:42

Hvis du skal avansere fra amatør til viderekommen er det et utmerket kamera. Har selv siklet etter et slikt en stund.

Det som ved første øyekast gjør kameraet tiltrekkende er muligheten til å skifte linser etter motiv, avstand, lys osv.

Det er jo noe plasskrevende/tungt å drasse med seg i forhold til en slankere billigmodell, så det passer seg ikke nødvendigvis i alle situasjoner.

Sikkert noen andre som har brukererfaring med kameraet som kan komme med anbefaling...
medlem i 225 måneder
 

Innleggav macPanther » tor 23.03.2006 10:01

Har hatt kameraet i 7mnd no..Funngerer helt perfekt for meg..Har enda ikke lært meg å bruke det enda,men med tida til hjelp..
Erfaringene er : Linsen som følger med er grei nok,men etter en stund så har jeg lyst på større zoomlinse og vidvinkel. Batteriet til kameraet er helt sykt så bra, har ladet kameraet 3 ganger på 7 mnd og jeg har tatt en masser av bilder..Kamerahuset er for meg helt perfekt, ligger nydelig i hånda. Kan anbefale dette kamera..Beste pris som jeg har sett er hos Lefdal.

http://www.lefdal.com

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Strangeways » tor 23.03.2006 10:05

Det var jo en knall pris, beste jeg har funnet fra før er 1000,- høyere, vet du om dette er en internett pris eller om de også har denne i butikk?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Windows » tor 23.03.2006 10:06

Har ved flere anledninger vært borti et slikt kamera, og må si meg meget fornøyd! Linseutvalget er jo gedigent, og det er et veldig brukervennlig kamera som har nokså lav lærekurve, ihvertfall for min del.

Syns kameraet gir veldig bra bilder, og er i det hele tatt veldig fornøyd!
Har knipset endel bilder med det kameraet jeg er veldig fornøyd med, og om du skulle ha noen bruk for det: kameraet kan ta bilder i RAW-format!

Et supert kamera for semi-pro. fotografer etter min mening!

EDIT: som noen allerede nevnte; standardobjektivet holder ikke så bra i lengden, men det er vel omtrent eneste minuset jeg kan komme på i farten og!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav macPanther » tor 23.03.2006 10:10

Det er ikke merket men Internett pris, så prisen skal være den samme i butikken..Ser at de ikke har den på lager hos begge butikkene i Tr.heim, men det ordner de vel fort.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav haavarda » tor 23.03.2006 10:13

ahhhhh!!
Linseutvalget

Linsen som følger med er grei nok,men etter en stund så har jeg lyst på større zoomlinse

skifte linser etter motiv, avstand, lys osv.


Det heter objektiv!
Et objektiv består av mange linser.
Linser er altså mange glassflater inni objektivet.

;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macwerner » tor 23.03.2006 10:18

Har selv endt opp med Nikon D70. Har deimot brukt 350´en endel og det er et bra kamera, men min hovedinnvending mot kameraet er den fysiske størrelsen. Det er rett og slett for lite for mine hender, og jeg har ikke sånne "basketball-panner", men ganske vanlige mannshender... Du bør i allefall sjekke ut hvordan det ligger i hendene diune før du kjøper...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav taG » tor 23.03.2006 10:28

Kjøpte selv dette kameraet i januar og er så langt knallfornøyd.

Bildekvaliteten er topp og etter å ha testet et par 50 mm-objektiver med blender som går helt ned til f/1.4 i konsertøyemed var jeg hektet :D

Objektivet som følger med pakken fungerer greit, men etter å ha prøvd andre objektiver ser man fort manglene ved dette og mulighetene med å skaffe seg alternativer.

Kameraets grep er kanskje litt lite, men dette plager ikke meg og burde løses lett ved å skaffe seg et batteri/vertikalgrep som jeg mistenker skulle passe alles hender =)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Mac4me » tor 23.03.2006 10:39

Jeg kjøpte Nikon D50 for en stund siden.
Fantastisk og meget brukervennlig kamera!

DinSide har testet det sammen med Canon EOS 350D og et par andre, se testen her.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ivar » tor 23.03.2006 10:49

Anbefaler deg å lese disse testene:

Nikon D50
Canon EOS 350D

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav lode » tor 23.03.2006 11:09

taG skrev:Bildekvaliteten er topp og etter å ha testet et par 50 mm-objektiver med blender som går helt ned til f/1.4 i konsertøyemed var jeg hektet :D


50mm f/1.4 skulle vært i proff-serien til Canon, så bra er det.

Sjekk også http://www.fotovideo.no. De matcher Lefdal på pris, men overgår de på service :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tor 23.03.2006 11:34

Kjøpte meg et EOS 350D kamera for 4 dager siden, nå er ikke jeg noen ekspert på kameraer, men jeg er svært fonrøyd med kjøpet.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ivar » tor 23.03.2006 11:56

Siterer dpreview.com

"Unlike Canon when they produced the EOS 300D (Digital Rebel) Nikon chose not to cripple their affordable digital SLR. Instead the D50 while lacking some of the D70's features doesn't compromise performance or photographic flexibility, most important for first time buyers who (surely) the manufacturers hope will progress to a more expensive D-SLR later."

Bruker selv Nikon D200, Nikon FG-20 og Nikon F801 kamera.
Sist endret av ivar den tor 23.03.2006 11:58, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav annern » tor 23.03.2006 11:57

Canon EOS 350D er et godt kamera for mange. Selv bruker jeg det som frilans fotograf i en avis, samtidig som mamma kan bruke det til å ta feriebildene sine med. Det er med andre ord opp til deg hvor avansert du vil gjøre det, kameraet leverer uansett.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Neste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]