kompakt digital kamera

Innleggav Nikoraisan » fre 03.02.2006 13:38

Jon skrev:ixus serien til canon slår jo det meste på kompakt siden.. :)


enig. har selv ixus 700 (7 mpix), og tenker jeg kommer til å ha det i mange år før jeg bytter det ut (om jeg ikke herper det)... i den tid jeg solgte kameraer, fikk jeg best tilbakemeldinger på canonkameraene. Har også testet ixus 40, 50, 500, i, i5 osv. og jeg vil si mange av de slår de tilsvarende modellene fra andre produsenter når jeg ser på praktisk bruk. Canon har også norske menyer på kameraene, som er et pluss for mange.

HPs kameraer er også ekstremt brukervennlige, samt de ligger lavt i pris. Men du får ofte det du betaler for, og prisforskjellen merkes i praksis på kvaliteten på optikken. Nå skal det sies at jeg aldri har hatt særlig sansen for pentax-optikk, men når det er/var såpass forskjell på f.eks. canon ixus 50 og hp r707 (som begge er 5 mpix kameraer), vil jeg si prisforskjellen var MEGET rettferdiggjort om du valgte ixus 50.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Paperboy » fre 03.02.2006 14:07


Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 03.02.2006 14:10

Paperboy skrev:Canon Ixus Wireless


unødvendig dilldall spør du meg.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Paperboy » fre 03.02.2006 14:55

NoSanity skrev:
Paperboy skrev:Canon Ixus Wireless


unødvendig dilldall spør du meg.


Hehe. Kanskje du har rett. Det blir litt sånn som leg leste om her forleden, om et kjøleskap med innebygget høyttaler og mp3-spiller. Man putter forøvrig mp3-spillere inn i alt for tiden. Braskete mp3-spillere.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Siri » fre 03.02.2006 16:04

Nå er jeg spent, polydude. Du står vel i butikken ennå tenker jeg ;)

Gi lyd når du har bestemt deg! Og legg gjerne ved et lite testbilde så vi får se hva det nye vidunderet er godt for. Det er nesten litt julaften formiddag over dette :-)

Siri
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Eriksson » fre 03.02.2006 16:16

NoSanity skrev:HPs kameraer er også ekstremt brukervennlige, samt de ligger lavt i pris. Men du får ofte det du betaler for, og prisforskjellen merkes i praksis på kvaliteten på optikken. Nå skal det sies at jeg aldri har hatt særlig sansen for pentax-optikk, men når det er/var såpass forskjell på f.eks. canon ixus 50 og hp r707 (som begge er 5 mpix kameraer), vil jeg si prisforskjellen var MEGET rettferdiggjort om du valgte ixus 50.


For meg er HP synonymt med crap på kamerasiden.
Jeg vil si at IXUS serien er det beste kjøpet du kan gjøre.
Jeg har snart jobbet et år ved en av de bedre foto-butikkene her i landet, og det finnes ingen kameraer vi får mer positiv respons på enn IXUS.
Canon IXUS er og blir de beste all-round kompakt kameraene.
Sony og Ricoh slår Canon på hastighet med noen kameraer, andre produsenter slår til med én super-spesifikasjon på modellene sine, men Canon leverer generelt sett godt over hele linja.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav polydude » fre 03.02.2006 16:28

hei, da var jeg tilbake!

har nå irritert butikkpersonalet til døde, snudd og vendt på alt de hadde av kameraer i kompakt-klassen og bestemt meg for Cannon Ixus 750, bare for å finne ut av at de ikke har det på lager før tirsdag >:-o
(må kjøpe gjennom en spesiell butikk pga. div rabatt-avtaler)

vel, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves osv...

takk for all hjelp, da tar jeg helgen UTEN nytt kamera :-(

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Siri » fre 03.02.2006 16:33

Gratulerer! Håper du blir fornøyd.

Kan jeg spørre hva som skjedde med LX-1´en på veien?
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » fre 03.02.2006 16:43

jeg kan gratulere, og si at du ikke kommer til å bli skuffet. 750 er samme som 700, men med større skjerm. Nå har du ihvertfall mpix for en stund, så den ikke virker utdatert med en gang. ;)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Eriksson » fre 03.02.2006 16:48

Meget godt valg! Å vente til tirsdag på det kameraet er nok ingen krise, og verdt det er det helt klart! ;)
Gratulerer!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav MacMikael » lør 04.02.2006 16:38

roger_hj skrev:Ikke kjøp pentax, fungerer ikke med iPhoto. Tar ca 1 min å staret og lukke.


Har nettop fått mitt nye Pentax kamera i posten og første inntrykket er meget bra. Oppstartstiden er på noen få sekunder og kamera synker problemfritt med iPhoto 05. Pentax får også ros for å inkludere Mac kompatibelt software med i pakken ( faktisk til både OS X, OS 9 og Classic)
Mitt kamera er OptioWPi Waterproof.

Så neste gang noen skal slenge ut slike bastante påstander om et spesifikt merke foreslår jeg at folk tar med modellbetegnelsen og produksjons år. Det vil nok heve nytteverdien av innleggene betraktelig.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav sortebill » lør 04.02.2006 16:43

For meg er HP synonymt med crap på kamerasiden.


Dama mi har et HP kamera og det tar faktisk ikke så dårlige bilder.
Det er iallefall best i forhold til pris men Optikken kunne vært bedre. Men for all del, HP er ikke noe Crap, jeg hadde samme oppfatning før men må si at det ikke er like ille som alle skal ha det til.

En kan gjøre mye om en bare stiller det inn skikkelig. Mange folk med DYRE kamera som ikke kan dette og tar dårlige bilder. Og grunnen til at bilder uten blitz blir uklare er at et digital kamera har lengre lukketid enn et vanlig kamera og derfor må du være JÆVLIG stø på handa for å få bra bilder uten blitz. Anbefaler STATIV

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav polydude » ons 08.02.2006 12:29

Siri skrev:Gratulerer! Håper du blir fornøyd.

Kan jeg spørre hva som skjedde med LX-1´en på veien?


jeg var innstillt på LX-1´da jeg dro til butikken, men kombinasjoen av høy pris og høye støyverdier over ISO 100 kunne ikke veie opp mot ellers imponerende spec desverre. 750'en ble en slags gyllen middelvei i så måte...

har ikke fått lekt meg så mye med kameraet enda, men er foreløpig veldig fornøyd med fleksibiliteten i forhold til custom instillinger og kvaliteten på selve casingen. skal få postet noen bilder litt senere.

igjen, takker for all hjelp på veien fra alle sammen!

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Paperboy » ons 08.02.2006 13:05

Leica er jo best på optikk, så kanskje dette?

Leica D-Lux 2

HEY! DER BLE JEG ERFAREN MAC1'ER!!!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron