Speilrefleks eller Ultrazoom?

Innleggav kmb » fre 18.08.2006 0:35

akam.no er din glade venn...

Jeg har Canon S2 ultrazomm og er stor fornøyd.

Hvorfor?

Kamera tar fine bilder, bruker det mye når jeg er på fjellet. Det tar liten plass og er lett å bruke med en hånd.
Det kan ta film med OK oppløsning. Laaaang zoom og masse ekstra forhåndsprogrammertye funksjoner som passer perfekt for en som ikke har noe greie på det(meg altså).
Det har fått glimrende kritikk på akam.no

Til mitt bruk og med mine ferdigheter så er det sannsynligvis det beste kamera jeg kunne ha, og til den prisen? uslålig!

Kamera har kommet i en ny og bedre utgave Canon S3.


JEg vil råde deg til å lese noen tester av kameraene du ser på og dann deg et bilde av hva du trenger.

Det er ikke nødvenidg å ha det råeste og dyreste utstyret for å ta fine bilder.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav bohdi » fre 18.08.2006 1:01

Etter å ha vurdert akkurat dei to kamera som Sindresh, i ei god stund, har eg bestemt meg. Det vert 350D, det er berre eit spørsmål om å finne beste prisen!

Har lest på mellom anna akam.no at det objektivet som følgjer med i pakkeprisen, ikkje er det kvassaste i skuffen, men det får duge.

Nokon som veit om ein stad der dei har knallpris på dette kameraet? Rimelegaste eg har funne er fotovideo.no, til 5995,-.

(Minnekort må ein sjølvsagt kjøpe i tillegg, men er litt usikker på kor stort ein eigentleg treng. I og med at ein ikkje kan ta video - nokon som har tankar rundt dette?)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Åsmund » fre 18.08.2006 9:11

Hvor stort minnekort du trenger avhenger helt av hvilken oppløsning du har tenkt å fotografere med, samt filtype (raw, jpeg: basic, normal, fine) og selvfølgelig hvor mange bilder du har tenkt til å ta av gangen.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Polymorph » fre 18.08.2006 10:25

Siden du går for et 8Mpx-kamera må du nok ha et litt stort minnekort.

Jeg har 6Mpx, og det blir 360 eksponeringer på mitt lille 2Gbs kort, og det går FORT.

576 eller noe om jeg tar bilder i JPEG, men jeg liker best NEF.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]