Nikon D70 - B&W

Innleggav Aphelion » tor 01.12.2005 22:02

Chalkley skrev:
Alfred.Woodden skrev:Og så slo det meg plutselig at jeg har 10 000 i linser som jeg nesten aldri bruker... Grøss >:-o


Har du noe du er hypp på å selge? :)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Haaland » tor 01.12.2005 22:16

Kan på det sterkeste anbefale den 30mm f/1.4 Sigmalinsa. Supert utsnitt til de fleste formater, blir jo 48mm i praksis. Og største blender på f/1.4 er skikkelig digg når det er lite lys, f.eks på konserter.
Og det er faktisk ikke noe stress å bruke en fast linse som standardlinse. Sjeldent jeg savner mer tele eller mer zoom i normalsitusjoner. I de tilfellene jeg gjør det, hadde er det 10mm eller 200mm som gjelder. Og en linse som dekker hele det spekteret vil jeg faktisk ikke ha. Kan rett og slett ikke bli bra. Eller hinsides dyrt.

Chalkey: Hatt noen fokusproblemer med 30mm linsa? Min fokuserer litt foran der den skal, og er nå på service for å få rettet opp det.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » tor 01.12.2005 23:13

Aphelion skrev:
Chalkley skrev:
Alfred.Woodden skrev:Og så slo det meg plutselig at jeg har 10 000 i linser som jeg nesten aldri bruker... Grøss >:-o


Har du noe du er hypp på å selge? :)


Det var ikke jeg som skrev det.... :)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Aphelion » tor 01.12.2005 23:20

Alfred.Woodden skrev:
Aphelion skrev:
Chalkley skrev:
Alfred.Woodden skrev:Og så slo det meg plutselig at jeg har 10 000 i linser som jeg nesten aldri bruker... Grøss >:-o


Har du noe du er hypp på å selge? :)


Det var ikke jeg som skrev det.... :)


Blame in on the system :P

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav MUFC » fre 30.12.2005 11:19

Haaland skrev:Kan på det sterkeste anbefale den 30mm f/1.4 Sigmalinsa. Supert utsnitt til de fleste formater, blir jo 48mm i praksis. Og største blender på f/1.4 er skikkelig digg når det er lite lys, f.eks på konserter.
Og det er faktisk ikke noe stress å bruke en fast linse som standardlinse. Sjeldent jeg savner mer tele eller mer zoom i normalsitusjoner. I de tilfellene jeg gjør det, hadde er det 10mm eller 200mm som gjelder. Og en linse som dekker hele det spekteret vil jeg faktisk ikke ha. Kan rett og slett ikke bli bra. Eller hinsides dyrt.

Chalkey: Hatt noen fokusproblemer med 30mm linsa? Min fokuserer litt foran der den skal, og er nå på service for å få rettet opp det.



Til advarsel har Sigma bekreftet at det er problemer med HSM-optikk og bruk av D200. Jeg vil tro en må sende inn objektivene sine til re-chipping for å få ordnet det.
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron