Canon 350D

Innleggav Haaland » lør 24.09.2005 2:37

jeg vil også legge til at dersom du har litt store hender, hva nå enn det er, så kan kameraet være litt lite å holde i. jeg har sånn cirka standard størrelse på hendene, men føler at kameraet er litt lite å holde. får bare plassert et par-tre fingre skikkelig på høyresiden. så et batterigrep er å anbefale.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav eivinn » lør 24.09.2005 3:58

Hei,

Jeg bruker normalt et Pentax *ist DS og kan bekrefte at Canon 350D er omtrent samme størrelsen som dette. Disse kameraene er veldig lette å ta med seg overalt om du ikke pakker for mange objektiver :rolls eyes:

Bildene blir bra og det er lett å få tak i tilleggsutstyr. Kan vel nevne at min personlige mening er at Pentax'et mitt ligger mye bedre i hånden og at 350D føles som en klump plastikk i forhold.

Mitt forslag: Prøv kameraet og se om du liker det. De fleste kamera i den prisklassen gir veldig gode bilder for oss amatører! Forskjellene blant merkene er minimalistiske i praksis hvis du ikke har spesielle krav.
medlem i 240 måneder
 

Innleggav geagle » lør 24.09.2005 7:23

stilig søndagstur bilde! ;)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav macwerner » lør 24.09.2005 9:03

Det er uten tvil et meget godt kamera, jeg har lånt min svogers og det tar vel så bra bilder som mitt ( veldig gode ) Nikon D70. Men; det er et problem du skal være obs på, har du store hender er 350´en vanskelig å holde. Jeg har store hender, men ikke som steikepanner, alikevel er 350 nesten umulig å holde. Ta og sjekk ut kameraet "live" og kjenn etter åssen det føles i hendene. Hvis ikke er det beste alternativet Nikon D50.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Eriksson » lør 24.09.2005 9:16

Canon 350D er et veldig bra enkelt speilreflekskamera men objektivet er DÅRLIG, og hvis du ikke har tenkt å spandere på deg penger på et ekstra objektiv så ville jeg nok anbefalt å kjøpe en Nikon D70, siden dette kameraet vil gi deg mye bedre bilder med standardobjektiv.
legg merke til at du nå har 2 versjoner av D70, én D70s og en D70, klarer du å få tak i den gamle modellen (D70) vil du kunne få den veldig billig!

ville anbefalt D70 hvis du ikke skal kjøpe til objektiv i nærmeste fremtid, ellers er 350D et utrolig bra kamera, men dog litt lite. D70 er også bedre å holde på grunn av litt mer naturlig størelse som ligner litt mer på 20D fra Canon.

prisen du har fått tilbud om er egentlig ganske bra så slå til på den hvis du ikke ønsker de fordelene D70 har.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Giltvedt » lør 24.09.2005 12:31

geagle skrev:stilig søndagstur bilde! ;)


Tusen takk! Må bare korrigere deg litt om at det er faktisk lørdagstur bilde. :D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav haralha » lør 24.09.2005 12:46

Hei

Har 350D selv, og angrer ikke ett sekund. Jeg mener nå at det er det beste kamera under 10.000,- Har flere funksjoner enn d50. Hvis du skal sammenligne den med d70 med kit objektiv tar vel d70 litt bedre bilder sånn ut av boksen.

Men kit linsa til 350D fungere fint, optisk er den på lik linje med alle andre billige objektiver, rent fysisk er det mye plastikk, men det går greit for amatører.

Gennerelt er nikon bedre på blits, raskere sync. Canon er bedre på mindre støy ved høyere iso.

Men du skal vite at når du har fått kamera, kommer du til å sitte på nettet i timesvis og søke etter nye objektiver, så det er greit å ikke bruke opp alle pengene dine på kun kamerahus. Det er jo alltid noen en vil ha.

Når det gjelder brukt optikk er nikon litt snillere. Canon har en tendens til å "krangle" litt med tredjepartslevrandører, slik at gammle sigma linser og slikt må man være litt forsiktig med å kjøpe, da disse ikke alltid vil fungere optimalt.

Noe klager på grepet på dette kamera, at det er for lite. Da er det bare å kjøpe et batterigrep. Jeg må si det er en bedre løsning enn å alltid måtte drasse rundt på et stort og tungt kamera. Da du kan ta av og på batterigrepet..

En annen ting er at lyden når du tar bilde med 350D er helt rå!!! Mye bedre enn alle de andre.. (dagens minst fornuftige tilbakemelding)


Lykke til! (så lenge det blir canon...)
medlem i 236 måneder
 

Innleggav macPanther » lør 24.09.2005 16:20

Kjøpte mitt Canon 350D får 2 mnd sia.Har tatt ca 750 bilder
med det og jeg er stor fornøyd med det.Prisen er genial da jeg betalte ca 8600 kr med samme kort til..

Ett lite spørsmål til alle som har peiling, hvilken zoomlinse anbefaler dere at jeg burde kjøpe som ekstra..

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Rev » lør 24.09.2005 16:59

macPanther skrev:Ett lite spørsmål til alle som har peiling, hvilken zoomlinse anbefaler dere at jeg burde kjøpe som ekstra..


Jeg har ikke peiling, så jeg er vel ikke berettiget til å svare på dette, men velger å poste til tross. Jeg bruker en Sigma 18-200 mm f4.5-6.3, og er ganske fornøyd med det. Det er en ikke altfor dyr linse som dekker et stort spekter, og er kjekk hvis du ikke vil drasse rundt på mange linser. Ulempen er at det er ganske lyssvakt. Så har du pengene, finnes det bedre alternativer.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Giltvedt » lør 24.09.2005 17:07

For å lese litt om objektiver og lese litt fra andres erfaringer, så kan man få lest slikt hos Fredmiranda.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav MrCrox » lør 24.09.2005 18:18

jeg har eos 300d, noe som er et litt eldre kamera, men synes canons eos-kameraer er strålende. Det er klart at det er en fordel å kjøpe et litt dyrere objektiv for å få fullt ut utnyttet bildebrikken.

<a href="http://stud.ntnu.no/~helgeg/galleri.php" target="_blank">her er mine bilder</a>
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Mags » lør 24.09.2005 18:37

macPanther skrev:Kjøpte mitt Canon 350D får 2 mnd sia.Har tatt ca 750 bilder
med det og jeg er stor fornøyd med det.Prisen er genial da jeg betalte ca 8600 kr med samme kort til..

Ett lite spørsmål til alle som har peiling, hvilken zoomlinse anbefaler dere at jeg burde kjøpe som ekstra..


EF-S 17-85mm fra Canon, supert objektiv som dekker et bra zoom-område. Gir ganske bra vidvinkel, og nok tele til å brukes både som portrettobjektiv og til vanlig fotografering. Hvis du skal ta blider av dyr/fugler eller makrofotografering trenger du nok mer tele eller et mer rendyrket makroobjektiv.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav haralha » søn 25.09.2005 1:55

macPanther skrev:Ett lite spørsmål til alle som har peiling, hvilken zoomlinse anbefaler dere at jeg burde kjøpe som ekstra..


Hvis du er på jakt etter noe lyssterkt så er jo:

Sigma 18-50 2.8 Ex
Sigma 24-70 2.8 Ex

To gode valg. Sigma lager optikk som er veldig mye for pengene. Konstruksjonsmessig er de dårligere enn canons L optikk. Men L optikk er ment for proffer som bruker kamera hver dag. Fokusen er også vesentlig tregere og mer bråkete enn L optikk. Men optisk er de nesten på høyde med L optikk.

Det er noen som har hatt fokus problemer med disse objektivene. Så pass på å kjøp den nyeste modellen, og prøv objektivet før du kjøper. Fokus problemer er en klar reklamasjonssak.

Men hvis du vil ha en billig og bra reise linse, er vel Sigma 18-200 er fin fint valg. Canon 17-85 har IS (bildestabilisator) det kan jo være hendig. Men prisen på dette objektivet er meget stiv, i forhold til den optiske kvaliteten.

Husk at en får aldri et objektiv som er best på alt :) Så en må alltid ta noen kompromisser..
medlem i 236 måneder
 

Bilde SW 350D og Mac

Innleggav Lurium » man 31.10.2005 23:11

Kjøpte akkurat en 350D og har tatt de første bildene, så kommer spørsmålet, hva slags SW skal jeg bruke; iPhoto, Canon sin egen medfølgende, eller medfølgende photostudio 4.3 ?

Noen som er drevne på det her og kan gi to ferskinger noen råd ?
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Mars » man 31.10.2005 23:22

...hyggelig bilde xagits, trodde ikke det fremdeles hang blåbær på lyngen. Fikk lyst på blåbærpai nå :-)

...ehm, ble bildet spist opp, eller hadde jeg nettopp en blåbærhallusinasjon o_O

...HA-HA, jeg oppfattet ikke at bildet var på side 1, plutselig var det liksom vekk :-D tror jeg må ta meg en sterk kopp :coffee:



ð
Sist endret av Mars den man 31.10.2005 23:30, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]