Bug i Swatches i InDesign CS3 !?

Bug i Swatches i InDesign CS3 !?

Innleggav MacMort » fre 15.01.2010 16:11

Hei
Plutselig har jeg fått problemer med Swatches. Når jeg f.eks. skal legge farge på en bakgrunnsboks klikker jeg Swatches og får opp den predefinerte listen. Skal ta en av de foreslåtte, og justere/endre denne. Klikker på den aktuelle fargen (definert i CMYK eller RGB), og opp kommer dialogvinduet for fargen, med den aktuelle cmyk koden i navnefeltet øverst. Imidlertid, mer eller mindre 100% oppå/over feltet nederst, der jeg skal kunne justere den enkelte av cmyk-fargene, ligger en Pantone skala. Jeg ser delvis cmyk-fasilitetene "stikke ut" bak Pantone-skalaen, men klarer ikke å aktivere de. Heller ikke når jeg litt frem og tilbake velger cmyk eller rgb i feltet hvor jeg kan velge type fargesystem. KAn ikke overstyre feilen og få frem cmyk eller rgb justeringsmulighetene.

Noen som kjenner til dette og/eller vet hva jeg gjør?

Dette har plutselig oppstått en av de siste dagene og gjelder både på gamle og nye dokumenter. Ja, jeg har omstartet mac´en.

Takker for innspill!
medlem i 217 måneder
 

Re: Bug i Swatches i InDesign CS3 !?

Innleggav mordor » fre 15.01.2010 16:16

Prøv å slette preferences filene ved å holde nede "shift+ctrl+alt+cmd" når du starter indesign.

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Bug i Swatches i InDesign CS3 !?

Innleggav MacMort » fre 15.01.2010 16:23

Mener du med det at dette kan ha med en innstilling å gjøre?

Har sjekket med preferences, og finner ikke noe der som har med predefinering av fargesystem å gjøre. Dessuten, det ser helt "feil" ut, idet cmyk-justeringsmulighetene jeg er på jakt etter "stikker ut" bak Pantone skalane.

Men så klart - om det du anbefaler rydder opp i bugs som min, så gjør jeg klart det...

For øvrig.takker for innspill!


Jepp - det funka! Takker nok en gang. Men skjønner ikke helt hva som foregår...
medlem i 217 måneder
 


Returner til DTP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere