CS3 eller CS4

CS3 eller CS4

Innleggav macalao » fre 17.04.2009 14:15

Har snart en ny bærbar Macbook Pro og skal kjøpe meg en studentversjon av cs pakken.
Har fra før en iMac med cs3, bør jeg gå for cs4 på den bærbare?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: CS3 eller CS4

Innleggav rub1 » fre 17.04.2009 14:28

Du kan vel bruke den samme lisensen du brukte på iMacen? Eller har adobe strenge regler som sier at en lisens kun kan brukes på 1 mac/pc? På skolen hadde vi 10pack master collection der alle ikt elevene fikk installert cs3 master collection på pcene sine MEN kun 10stk fikk lov å bruke det samtidig.

Men om du må kjøpe vil jeg anbefale CS4, det er nyere og har sikkert noe ekstra som ikke cs3 har. CS4 har også alle åpne dokumenter i tabber som gjør det lettere å arbeide med flere dokumenter.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: CS3 eller CS4

Innleggav Sakalav » fre 17.04.2009 15:05

Ang. det med lisens, så kan du fint installere og bruke samme lisens på flere maskiner, men du kan bare bruke programvaren på en maskin om gangen (ha programvaren åpen og aktiv).

Når det gjelder om du skal bruke CS3 eller kjøpe CS4, så er ikke det noe godt å ha ett entydig svar på.
Om du skal følge med i utvikklingen av programvaren, så kan det kansje være gunstig å oppgradere. Det er også en del nye og nyttige funksjoner i CS4, men det kommer an på hva du konkret skal bruke den til.

Når du allerede har CS3, så ville jeg si at du skal ha veldige behov for de ekstrafunksjonene hvis du skal gå til innvistering av CS4.
Har du de behovene, og vil følge med i utvikklingen av programmet, så kjøper du CS4. Ellers så er det jo mange som opererer med at de kjøper en versjon (CS3 i ditt tilfelle), hopper over neste (CS4), og så kjøper de og oppgrederer når CS5 kommer.

Å oppgradere ved hver versjon er vel lite økonomisk forsvarlig med mindre det er særlige behov.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til DTP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron