Pris på helsides annonse

Pris på helsides annonse

Innleggav iBoy » tor 12.02.2009 9:53

Jeg har jobbet i et reklamebyrå, og nå vil en tidligere kunde at jeg skal lage en annonse for dem, privat. Jeg aner ikke hva som er normalt å ta for en slik jobb. Det er en helsides A4-annonse som skal trykkes i flere forskjellige magasiner. Jeg regner med å bruke kanskje 3-4 timer totalt. Siden jeg ikke er noen proff, ønsker jeg å legge meg i det laveste prissjiktet, men det trenger jo heller ikke være så lavt at det ser rart ut.

Er det ikke sånn at man kan tjene en viss sum (5000 eller noe sånt) uten at man trenger å skatte for det? Jeg er ikke registrert som selvstendig næringsdrivende. Hvordan sender jeg regning? Må det være med mva.? Håper noen kan hjelpe meg litt.
medlem i 244 måneder
 

Re: Pris på helsides annonse

Innleggav thomasfoto » tor 12.02.2009 10:43

Mener du maks kan tjene kr 1000 skattefritt. Du må ikke kreve mva dersom du ikke er registrert i MVA registret.

Du kan heller ikke sende regning dersom du ikke har firma. Firma som mottar denne vil nok ikke godkjenne denne fakturaen ettersom du ikke har et organisasjonsnr.

Det som er vanlig i slike situasjoner er at bedriften du skal jobbe for ansetter deg kun for denne jobben. Så leverer du de bare skattekortet og alt foregår på lovlig vis. Da får du også feriepenger av beløpet du jobber for.

Hva du skal ta i kr og øre får evt andre svare på..

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Pris på helsides annonse

Innleggav kristianbaal » fre 13.02.2009 0:16

Du har jobbet i reklamebyrå, men vet ikke hvordan du skal prise dette..? Hmm

Ta det på timen.. 1000,- i timen er en fin pris.. I tillegg kommer eventuelle bilder og/eller illustrasjoner du må kjøpe inn. Kanskje du må ha fotograf...?

Å sette fastpris her blir tullete.. Du kan jo spørre deg selv:
"hva koster det å gå ut og spise..?".. Å rusle til Bislett kebab koster deg 50 kroner.. En kveld på bagatelle koster fort 100 gangern...
medlem i 181 måneder
 

Re: Pris på helsides annonse

Innleggav iBoy » fre 13.02.2009 0:23

Der jeg jobbet, hadde jeg ingenting med priser eller annet papirarbeid å gjøre, jeg jobbet kun med grafisk produksjon. Jeg har fått tilsendt alt jeg trenger av bilder og tekst, og skal bare sette det sammen på en pen måte. Vi blir nok enige om en grei pris.
medlem i 244 måneder
 

Re: Pris på helsides annonse

Innleggav kristianbaal » fre 13.02.2009 0:26

Fastpris er nå i og for seg greit.. Du risikerer dog at kunden vil ha hundre og ørten korrekturrunder.. og annonsen i 20 forskjellige formater.. Da sitter du der.. timepris er det tryggeste.. men, for all del kjenner du vedkomne og stoler 100% på han/henne så gi gass..

Om du kjører fastpris avtal på forhånd at dette inneholder så og så mange korrekturrunder og så og så mange forskjellige formater..
medlem i 181 måneder
 


Returner til DTP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron