Sammenlikning av trykkpriser

Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav musher » ons 29.10.2008 14:32

Finnes det noen nettside ála kelkoo.no som sammenlikner priser for trykking av blader?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav Forth » tor 30.10.2008 20:12

Trykkepriser er veldig variabelt, og det er mye mer som å tas hensyn til enn bare "et blad" på x antall sider.

du på ta med i bergningen om det er digital eller offset trykk, fargeantall, papirtype/vekt, bestrøket/ubestrøket papir, foliering, sideantall, hvordan trykksaken skal valses med mere.

for priser på trykk lønner det seg alltid å kartlegge hvordan du ønsker trykksaken din trykket i første omgang, deretter ta en god gammeldags ringerunde til trykkerier/kopisentraler, alt etter behovet du har, og om de kan levere det du ønsker.

som oftest holder det i massevis å bruke digitaltrykk, såfrems det ikke er et meget forseggjort magasin som skal trykkes i stort opplag.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav musher » tor 30.10.2008 22:34

Kan jo nevne det også, at det er snakk om 16-siders 4+4-blad i opplag 8200.

Jeg tenkte da også på en evt nettside der du faktisk velger alle variablene, og så får du opp prisene. Men det er kanskje for mye variasjoner likevel…

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav soon » søn 09.11.2008 21:01

Det finnes nok dessverre ikke noen side der du kan få sammenliknet priser som på kelkoo. Vil anbefale deg å sende mail, for jeg vet av erfaring at muntlige priser kan bli endret, har du det skriftelig, så må trykkeriet holde seg til prisen de har gitt deg.

Send en mail der du oppgir:
format
opplag
papir materie
papir omslag/innbinding
Farger materie
farger omslag
Ferdiggjøring
medlem i 184 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav arturbroks » man 02.03.2009 10:13

SPAM
Sist endret av iBjorn den man 02.03.2009 11:12, endret 1 gang
Grunn: Mac1-forumet er ikke en annonsetjeneste. Man kan ikke anbefale seg selv.
medlem i 180 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav musher » man 02.03.2009 10:19

Nå kan det hende jeg er dum, men burde ikke nettsidene deres ha norsk tekst også?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav ThomasG » man 15.06.2009 10:11

På ask4media (http://www.ask4media.net/), kan du regne ut norske priser på f.eks. brosjyrer og foldere. På mindre opplag og opplag med et forholdsvis lite papirforbruk, skal du regne med at størstedelen av prisen utgjøres av startomkostningene (montering av trykkplater, innstilling etc.).
medlem i 177 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav kimkt » fre 20.08.2010 12:11

medlem i 215 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav musher » fre 20.08.2010 12:23

askmedia er såpass dårlig at jeg får melding om at min browser ikke er kompatibel, når jeg går inn dit med opera. Da sier det meg at det er en side jeg ikke vil ha noe å gjøre med…

Når jeg går inn der med Safari er jeg nødt til å registrere meg for å få noe som helst, det er heller ikke så veldig imponerende…


Blestexpress gir bare priser hos seg selv, og det hjelper ikke så mye…

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Sammenlikning av trykkpriser

Innleggav Lindissima » ons 22.09.2010 17:58

Hei.
Anbefaler deg å ringe rundt. Vit hva du skal ha, og få priser på dette fra f.eks 3 forskjellige trykkerier. Det billigste blir nok å trykke dette i offset.

Husk å velge et bra papir. Alfa omega for en god trykksak.
Lykke til:-)

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 


Returner til DTP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]