Anbefaling av trykkeri

Anbefaling av trykkeri

Innleggav Giltvedt » tor 24.04.2008 12:25

Jeg har en prosjekt sammen med 5 andre hvor vi skal lage årbok for skoleåret vi går på. Det er ikke så mange uker igjen av året og vi ser at vi har en god del arbeid foran oss. Forhåpenvis vil samarbeidet mellom oss gå bra.

Arbeidene er fordelt og jeg skal jobbe med layout/design til årboka mens andre jobber med å skrive innhold osv. Skal også stå for å velge fotografier gjennom året som jeg også har tatt masse bilder av.

Trenger anbefalinger av trykkeri som kan være raske på levering og har pris som er vennelig for oss elever som allerede betaler masse for skolen.

Merk at jeg har skrevet ASAP i tittelen siden jeg har litt begrenset med tid og resuss. Spesielt når jeg har gips på min høyre hånd og er redusert selv om jeg klarer å jobbe bra med venstre hånd.

Ville vært kjempeglad om jeg får tips/anbefalinger av trykkerier!

EDIT: Kjenner til par trykkerier som jeg har brukt tidligere så jeg er ikke lat til å sjekket det selv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri - ASAP

Innleggav iBjorn » tor 24.04.2008 18:46

07 (tidligere GAN Grafisk) er dønn proffe og blant de som kan levere tettest opp mot publiseringsdato. Du betaler selvsagt alltid mer for hastejobber enn jobber som kan kjøres innimellom andre jobber over litt tid. For små trykkerier er dette enda mer gjeldende da de må sette alt annet på pause for å prioritere nettopp din jobb. Derfor er et digert apparat som 07 sitt å foretrekke siden deres maskiner så å si aldri står stille.

Som jeg skrev i denne tråden er Bjørn Hansen (22799526) en svært hyggelig kundebehandler som vil gjøre hva han kan for å hjelpe kunden fram mot et godt resultat og til en fornuftig pris.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri - ASAP

Innleggav Giltvedt » tor 24.04.2008 18:54

Takk for tipset! Vil gjerne kontakte og høre hvilket pris vi kan få til. Kunne du sendt meg e-mail adresse over på iChat?

Vi kan leve med at trykkeriet trykker opp årboka når vi slutter siden skolen kan sende disse til oss på posten. Om prisen for å få årboka vår prioriteres kan godtas så ville det vært supert. Men nok en gang så må jeg snakke med Bjørn. ;)

EDIT: Jeg har fått svar fra Bjørn og det var dessverre ikke positiv svar som ventet. De mente helt klart at de ville vært for dyrt for oss og anbefalte å finne en digitaltrykkeri.

Så jeg er åpen for forslag.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri - ASAP

Innleggav hawkiiz » fre 16.05.2008 23:54

dersom du ikke har funnet et trykkeri kan jeg anbefake Konsis Grafisk. De jobber med små opplag og fokuserer på digitaltrykk.

http://www.konsis.no
medlem i 204 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri - ASAP

Innleggav erikjostar » ons 21.05.2008 15:00

Er Konsis eller GAN dyre?
Har brukt unitedprint.no , de har jo gansk rimerig pris. Men varianter er litt begrenset.
Hva med digital trykk?
medlem i 190 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri - ASAP

Innleggav ostlief » fre 23.05.2008 10:45

Jeg har også brukt noe ala Unitedprint. Print24 het de, men jeg tror muligens det er samme hovedleverandør eller noe sånt. Bra service og pris i hvert fall, og kjapt levert!
medlem i 190 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri

Innleggav iBjorn » fre 23.05.2008 15:19

erikjostar opprettet en ny tråd med navnet «Billig og bra» i Grafisk design > Egne arbeider. Det er ingen god grunn til ikke å fortsette i denne eksisterende tråden i stedet for å lage en ny tråd, så derfor siterer jeg posten hans før jeg sletter den:
erikjostar skrev:Har tenkt å etablere meg litt mer, og da må jeg trykke mer visittkort, flyere osv. Kanskje klistremerker. Tips for billig og bra trykkeri ? (Har Googlet litt, printwhat.no ser kult ut, unitedprint har god pris, men de kan ikke gi prøvetrykk. =-O

Husk at vi må gjøre hva vi kan for å unngå at Mac1 blir «bloatware».

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri

Innleggav erikjostar » fre 23.05.2008 15:38

Det er i orden. Bare håper at flere kan delta og dele litt erfaring! :-)
medlem i 190 måneder
 

Re: Anbefaling av trykkeri

Innleggav arturbroks » man 02.03.2009 10:05

SPAM
Sist endret av iBjorn den man 02.03.2009 11:10, endret 2 ganger.
Grunn: Mac1-forumet er ikke en annonsetjeneste. Man kan ikke anbefale seg selv.
medlem i 181 måneder
 


Returner til DTP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]