InDesign vil ikke starte

InDesign vil ikke starte

Innleggav kajakk » lør 30.01.2010 0:30

Jeg er ny her....
Jeg har brukt InDesign 2.0 i seks år. Har OS 10.4.11. Nå vil plutselig InDesign ikke starte. Oppstarten stopper ved "utfører oppstarttjenester". Maskinen ble trolig ikke korrekt avsluttet i går. For da jeg skulle starte maskinen i dag, var den ikke slått av - den slo seg av da jeg beveget musa - da ble bildet blått og "nedtellingshjulet" begynte å snurre før den slo seg av. Det gikk greit å starte den, men programmet InDesign vil altså ikke starte. Jeg bruket ikke InDesign dagen før, men det er kanskje noe annet som sperrer for InDesign? Jeg har installert InDesign på nytt, men det hjelper ikke. Har også forsøkt å installere InDesign på en ekstern harddisk, men heller ikke fra denne vil InDesign starte. Tror ikke det har noe med InDesign å gjøre, men noe annet. har noen et forslag?
medlem i 170 måneder
 

Re: InDesign vil ikke starte

Innleggav EspenIrgens » lør 30.01.2010 3:35

Prøv å reparere diskrettigheter med Diskverktøy, og/eller slette InDesigns pref-filer ved å holde inne eple+ skift+ alt + cltr mens du starter programmet.
medlem i 209 måneder
 

Re: InDesign vil ikke starte

Innleggav kajakk » lør 30.01.2010 15:57

Problemet er løst nå. Kjernen til problemet var min oppgradering til Acrobat 8.2. den 28. januar Under TechNote på Adobes egne sider går det fram at mange har fått frys under oppstart av InDesign og Illustrator etter at de har oppgradert acrobaten. På http://kb2.adobe.com/cps/534/cpsid_53468.html står fremgangsmåten for å fikse problemet, men jeg måtte i tillegg kaste hele acrobat 8.2 i søpla og installere indesign på nytt for å få det til å fungere. Så får jeg heller holde meg til en eldre acrobat-versjon. Nå fungere i alle fall InDesign igjen.
medlem i 170 måneder
 


Returner til Typografi



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere