Anbefale en font til brosjyre?

Anbefale en font til brosjyre?

Innleggav tjodolv » tor 08.10.2009 21:49

Hei. Jeg holder på å lage en liten slags brosjyre for en studentforening. Det vil si det er mer å regne for et informasjonshefte som brukes av medlemmene, i A4 format.

Innholdet er delt inn i korte seksjoner, og er for det aller meste kort og konsist. Det er en del tabeller og lister (både punktlister og nummererte lister) og illustrasjoner.

Kan noen anbefale en god font til denne bruken? Jeg ser egentlig for meg en sans-serif, men om det skulle dukke opp en "perfekt" serif, så kan jeg la meg overtale :) Jeg tenker igrunnen også på å ha forskjellige fonter for overskrifter og innhold, hvis jeg finner en god kombinasjon.

NB: Fonten(e) må være gratis (i alle fall til ikke-kommersielt bruk, som er tilfellet her).

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Anbefale en font til brosjyre?

Innleggav Mega_Therion » fre 09.10.2009 20:15

Dersom du har Adobe CS-programmer installert, har du allerede mange flotte fonter på maskinen din. Anbefaler «Chaparral» av Carol Twombly. En veldig fin og moderne slab serif som er i vinden nå; moderne, stilren og leservennlig.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Anbefale en font til brosjyre?

Innleggav tjodolv » søn 11.10.2009 22:11

Ja, kanskje det? Den var fin, men kanskje ikke helt det jeg så for meg.. Skal ta den med i vurderingen :)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Typografi



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron