bilder i InDesign 2

bilder i InDesign 2

Innleggav Alicekatt » tor 10.04.2008 18:44

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg legger et bilde over to sider i InDesign. Når jeg printer det ut er det delt på midten. Har prøvd å lage ny master og fjerne margene ved å nulle dem ut. men det hjelper ikke.
Jeg lager et lite blad i bokform, liggende A4 som foldes og stiftes.
Tenk hvis noen kunne svare på dette. Da blir det julekvelden.
Alicekatt :?
medlem i 191 måneder
 

Re: bilder i InDesign 2

Innleggav haartufs » tor 10.04.2008 21:56

Så du får fortsatt margene på sidene altså?
I såfall hvilken printermodell bruker du? Det er ofte slik at du må tukle litt på innstillingene til selve printeren for å få til kantløs utskrift.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: bilder i InDesign 2

Innleggav musher » tor 10.04.2008 22:21

Skriver du ut som oppslag, eller enkeltsider ved siden av hverandre?
Det er ikke alle skrivere som kan skrive helt ut i kantene.

Du kan også prøve å sette oppslaget som én liggende A4-side i ID, og skrive ut deretter…

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: bilder i InDesign 2

Innleggav Alicekatt » fre 11.04.2008 9:28

Takk for svar begge to. For meg betyr de ytre margene ikke noe, bladet er hvitt i bunnen. Til Musher: Sliter litt med å vite om det er oppslag eller to enkeltsider jeg bruker. Kan du fortelle meg forskjellen på det kanskje? Det er ihvertfall en liggende A4 side som så printes ut som et A5 hefte. Har nå forsøkt forskjellige ting som jeg skal prøve ut mot printeren, tror jo dette bare er en liten detalj som jeg ikke har sett.
Vennligst Alicekatt
medlem i 191 måneder
 

Re: bilder i InDesign 2

Innleggav musher » fre 11.04.2008 10:03

Hvis du skriver ut i liggende A4, gjør du allerede som jeg foreslår. Men hva er da problemet? Får du ikke jevn utskrift på hele siden?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: bilder i InDesign 2

Innleggav andersius » tir 22.04.2008 14:49

Ut i fra det du beskriver må feilen være at du ikke har satt opp dokumentet med "spreads" (usikker hva det heter i norsk InDesign). Du må da gå i dokumentegenskapene og hooke av spreads.

Eller kan du jo altids maile .indd-fila så kan jeg se hva som er feil.

Mvh
Anders B
medlem i 194 måneder
 


Returner til Typografi



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron