Fontanbefaling til CD-cover

Fontanbefaling til CD-cover

Innleggav ninja5000 » ons 19.12.2007 22:25

Jeg sitter her og jobber med et CD-cover til bandet mitt.
Vi fikk leid inn en til å ta all artwork osv. men jeg fikk æren av å ta alt av tekst bortsett fra logo og tracklist på baksiden.

Jeg har sittet å lekt litt med en Helvetica type, og Avant Garde, men trenger tegnet ℗ hvilket ingen av disse fontene ser ut til å ha.

Er det noen som vet om en pen font i samme gate som Helvetica og Avant Garde som har dette tegnet?
En som funker veldig liten, f.eks. 6pt.

Jeg vil ha en ren og pen font som ser proff ut, slik som på "vanlige plater" hvis dere skjønner. Ikke en dårlig DaFont-etterligning :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Fontanbefaling til CD-cover

Innleggav iBjorn » tor 20.12.2007 0:37

Ta en kikk på Anivers fra exljbris. Jeg er ikke sikker på om den har ℗ men det skulle ikke forundre meg da det har de aller fleste glyffer du kan tenke deg. Det tilfredsstiller iallefall alle andre krav såvidt jeg kan skjønne. Dessuten kan du uten problemer bruke ℗ fra en annen font uten at det ødelegger for helheten. Jeg tror forresten ikke du kan få dette tegnet til å se forståelig ut i 6 pkt...

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Fontanbefaling til CD-cover

Innleggav martin » tor 20.12.2007 1:06

Anivers er en fin font ;)

Denne og flere andre gratisfonter har blitt listet opp på smashingmagazine.com sin side. Særdeles mange av dem vil jeg karakterisere som skikkelige fonter.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Typografi



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron