LØST: Organisering av fonter på 2 maskiner

LØST: Organisering av fonter på 2 maskiner

Innleggav reisendeMAC » tor 06.12.2007 15:50

Er på jakt etter et program som kan organsiere fontene mine. Jeg har en bærbar og en stasjonær Mac, og vil gjerne ha de samme fontene på begge maskinene. Finnes det et program som kan hjelpe meg med dette?

Eller må jeg sitte med begge maskinene og manuelt se etter hvilke fonter som mangeler på min stasjonære? Eller finnes det en mappe jeg bare kan kopiere fra den ene maskinen til den andre, og så dukker det hele opp i Fontboken?

Har hørt om Suitcase, og Font Explorer, men er usikker på hva programmene egentlig gjør.

Trenger noen tips!
Sist endret av reisendeMAC den tor 06.12.2007 17:32, endret 1 gang
medlem i 219 måneder
 

Re: Organisering av fonter på 2 maskiner

Innleggav gersa » tor 06.12.2007 15:55

For å kunne ha samme fonter på flere maskiner og ha de automatisk oppdatert så må man vel nesten kjøre Suitcase server. Men det koster mye penger så det er en bedre løsning å bare synce Brukere->Brukernavn->Bibliotek->Fonter mellom de to maskinene, ogg passe på at HD->Bibliotek->Fonter bare inneholder standard systemfonter, som skal være likt på alle nyinstallerte macer...

Dessuten lurer jeg på om Suitcase server bare kjører på windows...
Sist endret av iBjorn den tor 06.12.2007 16:08, endret 1 gang
Grunn: Slo sammen innleggene (dobbeltposting).
medlem i 230 måneder
 

Re: Organisering av fonter på 2 maskiner

Innleggav reisendeMAC » tor 06.12.2007 16:08

Ok, når du sier synce, så mener du manuell klipp og lim mellom mapper?

Suitcase Server høres ut som en litt for avansert løsning for mitt mitt nivå. Som jeg kan lese ut fra deres hjemmeside, så kan det godt kjøre på en Mac, og krever ikke Windows.
(http://www.extensis.com/en/products/fon ... prod160011)
medlem i 219 måneder
 

Re: Organisering av fonter på 2 maskiner

Innleggav gersa » tor 06.12.2007 16:32

Ikke manuellt slipp og dra nei, men med et script eller et program som synkroniserer for deg. Søk på "sync folders OS X" i google så finner du sikkert noe som kan hjelpe deg
medlem i 230 måneder
 

Re: Organisering av fonter på 2 maskiner

Innleggav reisendeMAC » tor 06.12.2007 17:32

Er ikke en hai på Apple-script, så løste det med manuell-usb-stikk-metoden... ;) Funka fint! Oppdaget til min store glede at Fontbok har en sort prikk ved de dupliserte fontene, høyre-klikka og valgte "fjern font" på dem som lå dobbelt. Heldigvis ikke så mange som lå dobbelt, så det gikk raskt. I'm happy!

Får kanskje teste en trial på Suitcase for å finne ut hva programmet egentlig kan.
medlem i 219 måneder
 

Re: LØST: Organisering av fonter på 2 maskiner

Innleggav gersa » tor 06.12.2007 17:36

Linotype FontExplorer X er like bra og gratis. Prøv den først.
medlem i 230 måneder
 


Returner til Typografi



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron