Dagbladet Magasinet artikkelforfatter portrett-stil?

Dagbladet Magasinet artikkelforfatter portrett-stil?

Innleggav HallgeirBakken » lør 08.05.2010 23:36

I Magasinet er bildet av artikkelforfatteren modifisert slik at de får en frimerke/pengeseddel stil - i stedet for dots er bildet bygget opp av årringer/trestruktur. Jeg innbilte meg først at dette var tegnet for hånd, men ting tyder på at dette er ordnet teknisk på en eller annen måte i Photoshop eller illustrator. Er det noen som vet hvordan dette gjøres?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Dagbladet Magasinet artikkelforfatter portrett-stil?

Innleggav taG » søn 09.05.2010 10:25

Dette heter linjeraster (med forbehold, linjeraster har ikke trestruktur) og er en funksjon jeg var helt sikker var lett å frembringe i bl.a. Photoshop, men etter å ha lett rundt i en stund nå er jeg overhodet ikke i stand til å finne dette. Jeg vet at også tidligere versjoner av QuarkXpress hadde muligheten til å bruke bl.a. linjeraster og sirkulært raster (linjeraster i sirkel fra et angitt punkt). Jeg finner også lite informasjon på nett om emnet.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Re: Dagbladet Magasinet artikkelforfatter portrett-stil?

Innleggav skrukketroll » tir 11.05.2010 22:31

Dem har brukt en plugin til photoshop som heter india ink:
http://www.flamingpear.com/indiaink.html

Cap&Design bruker samme greia, dem hadde en artikkel på det for et års tid siden.
medlem i 180 måneder
 

Re: Dagbladet Magasinet artikkelforfatter portrett-stil?

Innleggav Olav Solvang » ons 12.05.2010 0:41

Nice!

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Dagbladet Magasinet artikkelforfatter portrett-stil?

Innleggav HallgeirBakken » ons 12.05.2010 10:00

Takk, skrukketroll! Og jeg som har helt sluttet å lese Cap&Design, kanskje på tide å begynne igjen? India Ink it is :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til Illustrasjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]