Wacom tablet henger

Wacom tablet henger

Innleggav OleUtne » lør 13.09.2008 16:51

Jeg er en forholdsvis lykkelig eier av et tegnebrett av typen Wacom Intuos 3. Men nå i det siste har den begynt å "henge" litt. Jeg er nesten sikker på at det har noe med pennen å gjøre. For mens den henger så fungerer maskina ellers helt fint, og også knappene på brettet fungerer som normalt. Men alle funksjonene man bruker pennen til henger seg.

Altså tror jeg ikke det er noe galt med hverken maskina eller brettet, jeg tror det er i pennen feilen ligger.

Episodene hvor den henger kan komme ganske ofte (et par minutter mellom hver gang når det holder på som verst), og varer i alt fra et par sekunder, til rundt ti sekunder. Så plutselig, uten at jeg har gjort eller rørt noe, så fungerer alt igjen.

Noen som har noen tanker om hva jeg kan gjøre for å fikse problemet? En tanke som slo meg, er at det er jo ikke noe batteri i pennen (?). Lades den gjennom brettet eller noe? Og i så fall, kanskje ikke har fått nokk lading eller noe?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Wacom tablet henger

Innleggav MUFC » tir 16.09.2008 0:17

Jeg hadde samme problemet med mitt Wacom Intous 3. Det var pennen som var defekt.
medlem i 222 måneder
 

Re: Wacom tablet henger

Innleggav OleUtne » ons 17.09.2008 10:56

Uffda... Det vil sikkert si at jeg må sende inn og vente noen uker på å få igjen ny? Hvor bør jeg henvende meg?

Jeg kjøpte det fra Apple Store, men er det Apple eller Wacom jeg bør ta kontakt med?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Wacom tablet henger

Innleggav MUFC » tor 18.09.2008 23:48

ole1990 skrev:Uffda... Det vil sikkert si at jeg må sende inn og vente noen uker på å få igjen ny? Hvor bør jeg henvende meg?

Jeg kjøpte det fra Apple Store, men er det Apple eller Wacom jeg bør ta kontakt med?


Det tok en måned før jeg fikk en ny penn fra Eplehuset, men dette var midt i fellesferien.

Vil tro at du bør henvende deg til der du kjøpte varen.
medlem i 222 måneder
 


Returner til Illustrasjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron