Jeg er ikke noe reklamebyrå (dah?) men jeg har hatt noen slike møter, og det har funket bra for min del.
Jeg pleier å begynne med at kunden forteller litt om prosjektet sitt, og hva de har tenkt, så tar jeg spørsmål etc. etter hvert.
Jeg har hatt mest CD-cover i det siste, og da pleier jeg alltid spørre hvilken musikkstil de spiller, og gjerne be om å få høre det også - og siden jeg er veldig interessert i musikk, og driver med dette selv, så danner det seg bilder allerede da
Så pleier jeg alltid høre om de har noen cover de liker spesielt godt, og sjekker ut dette.
En ting jeg har erfart er at dersom mine visjoner ikke stemmer overens med det kunden hadde sett for seg, så lønner det seg å lage en rimelig god skisse og vise mens man forklarer hva man tenkte med prosjektet, istedenfor å prøve å forklare og visualisere sammen med kunden. Det har vist seg veldig suksessfullt, og det er mye lettere å få kunden med på idéene dine da, enn hvis du skal prøve å forklare ting du ser for deg i hodet ditt. Ikke alle kunder som har like lett for å se for seg ting de får forklart uten bilder/skisser.
Lykke til!