Har noen et tips om firma som kan trykke min t-skjorte?

Har noen et tips om firma som kan trykke min t-skjorte?

Innleggav burns » tir 08.01.2008 22:36

Jeg har et design til en t skjorte som jeg skal trykke i 2-3 eksemplarer. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bruke Spreadshirt: jeg lastet opp designet, fikk det godkjent og bestilte et par t skjorter. så etter et par dager ble jeg oppringt av spreadshirt og fikk beskjed om at designet mitt var for inviklet, med for mange tynne linjer. eneste utvei var om jeg godtok å få en svart vinyl firkant rundt hele designet.

designet mitt består av en paragraf tekst i hvitt, skrevet med en gratis font som heter steel tongs. ser omtrent ut som den nederste tekst-blokka du finner på en film plakat eller på baksiden av et dvd cover. designet er laget i illustrator.

er det noen som kan anbefale et firma/nettsted som kan trykke dette for meg? det er altså snakk om et "innviklet" design med tynne linjer, skal trykkes i hvitt på svart.

setter pris på alle svar, kanskje noen har en ide til hvordan jeg kan løse dette?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav krillbaaten » tir 08.01.2008 22:47

Har selv gode erfaringer med http://www.connex.no/.

De kan være verdt et forsøk.

J

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav Kosmonaut » tir 08.01.2008 22:52

Direct printing-teknikken på Cafepress.com kan sikkert gjøre nytten.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav haartufs » tir 08.01.2008 22:57

Hvis jeg har forstått det rett så skal du bare trykke en tekstfrase?
Med litt justering på den fonten skulle det da ikke bli noe stort problem å trykke via spreadshirt, da det så ut som en såpass standard font.

Edit: Det er denne det er snakk om? Problemet med denne er mest sannsynlig de små detaljene, som den lille "seriffen" som henger ned fra g'en.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav burns » tir 08.01.2008 23:06

det er denne fonten. jeg tipper problemet kommer av de små tynne bokstavene. det er en paragraf med tekst som skal trykkes. har laget meg profil på cafepress nå, skal se om designet kommer gjennom der.

EDIT: ser ut til at cafepress kun lar meg legge design på en side av t skjorten, ikke på baksiden??

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav tommy_tott » ons 09.01.2008 0:01

gode erfaring med et firma som heter Printon i Oslo. Raske og rimelige. Søk etter nr på gule sider ;)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav Jan Erik » søn 13.01.2008 10:10

Om du ikke har fått ordnet dette kan jeg sikkert lage det til deg.
send meg motivet på email du.
jaleira@msn.com
medlem i 202 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav PederB » søn 13.01.2008 12:02

Ho ho - vet du - jeg skulle akkurat til å anbefale å ta telefonen til IK-Reklame i volda, men jaggu hadde Jan Erik fått det med seg alt når en kom til bunnen av tråden. :)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav burns » søn 13.01.2008 22:21

Jan Erik, mail er sendt.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav FooReXZ » søn 13.01.2008 22:26

Hei, er det mulig å se designet du hadde tenkt deg på t-skjorta?
Er bare nysgjerrig :-D

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav magal » søn 13.01.2008 22:32

greia med spreadshirt er at du må ha 1,5 mm klaring overalt på plott-trykk(flex,flock) utenom endepunktene. Dette kan du nok lett ordne i f.eks. inkscape (gratisprogram for å lage vektorgrafikk), enten ved å gjøre motivet større, eller å flytte litt på punktene der du ikke har nok plass. For å sjekke klaringen kan du lage en sirkel med 1,5 mm i diameter å dra den rundt på motivet ditt.

Litt dårligt forklart kanskje, men si fra dersom du har noen spørsmål (ang. spreadshirt) :)
medlem i 218 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav burns » søn 13.01.2008 22:38

Jeg er klar over 3mm regelen, her er et utdrag fra mailen jeg fikk av spreadshirt:

"I am very sorry to inform you that at this time we cannot produce the shirt you have ordered with us because of the back design . There is currently a display issue with the Spreadshirt T-Shirt Designer. Normally, when a design with a transparency is uploaded, the transparent areas are changed to white. The reason for this is because we want to alert users that we have to manually trim away the white areas.

We can only remove the background if the graphics are relatively simple. Since the graphic on the shirt you selected contains very small elements and an undefined countour, we will not be able to remove the background from it."

Et lite øyeblikk så skal jeg laste opp designet. Det er litt internt men jeg skal prøve å forklare hva det dreier seg om.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav magal » søn 13.01.2008 22:40

1,5 mm, ikke 3 :P er forresten motivet ditt i .png eller i .svg/.eps?
medlem i 218 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav burns » søn 13.01.2008 22:52

her er designet, laget i illustrator: Bilde

det skal på svart t skjorte, så den svarte bakgrunnen var ikke tilstede på filen som ble lastet opp. det er en fraternity t skjorte, og teksten inneholder alle brødre fra 1990 til 2007 som har vært med i Maphia familien i mitt fraternity. hele t skjorten er inspirert av filmplakaten til Gudfaren (forsiden av skjorta har marionette hånden etc)...

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvor trykke t skjorte??

Innleggav magal » søn 13.01.2008 23:06

har du tenkt å ha teksten over hele ryggen? eller så lite som den filen du sendte meg? har du registrert deg og lastet opp på bruker? hvilket filformat brukte du?
medlem i 218 måneder
 

Neste

Returner til Illustrasjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]