Konge Klær, nytt klesmerke.

Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav straatveit » tor 06.12.2007 11:17

Hei.

Jeg og noen kamerater har startet et klesmerket som en ungdomsbedrift. Har startet med å designe og skal trykke 3 t-skjorter, 2 i 2 farger, altså tilsammen 5 modeller. Setter pris på kommentarer til design, og gjerne bestillinger hvis noen liker det. :-) Hjemmesiden er http://www.konge-klear.moo.no. Vi har i tillegg en facebook gruppe som du kan finne ved å søke etter konge klær.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav junu » tor 06.12.2007 13:12

Designet var helt ok, men jeg føler at jeg har sett akkurat den type skrift før. (klarer bare ikke å ta igjen hvor.) Atlså "Keep your inner king alive" er det jeg mener.

Sånn uten om dette var det ganske kule design, grei minimalistisk webside hvor det er enkelt å finne frem.

Stå på med godt arbeid! :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav iBjorn » tor 06.12.2007 15:35

Jeg klarer ikke helt å like blandingen av norsk og engelsk når enkeltbokstavene som er framhevet i keep your inner king alive skal danne ordet «konge». K–logoen er OK (selv om kronen ikke sitter godt på midtaksen i grunnstreken på k-en) men personlig synes jeg den blir for stor. Nå er vel ikke akkurat jeg i målgruppen (36 år), så dette med størrelsen er sikkert helt greit. «The Block» skjønte jeg ikke helt budskapet med, men jeg må si at designeren viser et veldig ujevnt nivå da denne illustrasjonen har en bemerkelsesverdig mye høyere teknisk vanskelighetsgrad enn de øvrige på denne siden.

btorbo

Når det gjelder undertemaet særskriving som begynte å dominere denne tråden har jeg tatt bort de postene (også mine egne, selvfølgelig) som «sporet av». Jeg er ikke flink selv til alltid å holde meg til emnet jeg heller, men jeg ble etterhvert klar over at trådstarter ikke ville ha noen som helst nytte av avsporingen og dermed var det best å bare rydde litt opp. I lys av dette syntes jeg det mest rettferdige var å fjerne alle postene som handlet om særskriving av «Konge Klær». Som en trøst kan de som måtte ha interesse av det lese en underholdende artikkel om emnet på Språkrådet sine sider. Eventuelle klager på modereringen skal rettes til admin.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav straatveit » tor 06.12.2007 18:14

Takk for tilbakemeldinger. :) En grunn til at t-skjortene har forskjellige vanskelighetsgrad er at det er en annen designer som har laget the block enn de to andre. Trykkene vil ikke bli fullt så store som det viser der. Når vi leverte dem inn til trykkeriet var det uten t-skjorte templatene, disse er lagt på etterpå som illustrasjon. Trykkeriet kunne ikke trykke større enn 43*33 cm, så det er rundt den størrelsen de vil bli.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav Fefas » tor 06.12.2007 18:58

Hvis dere vil fremstå som seriøse, burde dere først om fremst kjøpe et domene, lære dere mer om design og koding av nettsider(anbefaler å bruke diskusjon.no sitt forum for å lære, mye folk med peiling der).

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav Fred » tor 06.12.2007 19:06

Fefas skrev:Hvis dere vil fremstå som seriøse, burde dere først om fremst kjøpe et domene, lære dere mer om design og koding av nettsider(anbefaler å bruke diskusjon.no sitt forum for å lære, mye folk med peiling der).


Iom at dette er et skoleprosjekt kunne dere kanskje også bedt om litt hjelp fra norsklæreren deres.
medlem i 227 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav segrov » fre 07.12.2007 0:00

Slike småbedrifter har ofte potensiale. Likte godt flere av t-skjortene, så om dere står på, har dere sikkert sjanse til å komme i mål.

Sidene deres var streite, men litt tannløse. Jeg ville starte med å tenkte ut et fett konsept som kunne gjennomsyre hele bedriften: logoen, nettsidene, tskjortene etc etc. Dere har jo allerede et bra navn, så dere trenger bare å få en kul visuell ide som gjør at navnet kommer til sin rett! :)
medlem i 249 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav TeeJay » tor 03.01.2008 19:41

Morsomt konsept, men må si meg enig i at jeg savner en gjennomført profil. De tre forskjellige trykkene har slik jeg ser det ingen sammenheng med hverandre. De er liksom ikke i samme serie føler jeg. Ellers ville jeg nok også lagt litt mer arbeid i webdesignet. Slik at det står i stil med hvertfall ett av trykkene :-P

Lykke til videre!
medlem i 215 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav osmundsen » man 21.04.2008 15:00

websiden er oppdatert http://www.kongeklær.com er det nye domenet.
Til sommeren kommer det ny kolleksjon fra kino, gled dere. Designet er forbedret betraktelig :-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Konge Klær, nytt klesmerke.

Innleggav Sigbjorn » søn 27.04.2008 12:16

Traff dere på NM fra tors til fre! Synes t-skjortene så veldig bra ut, skulle jeg kjøpt noe som helst der så hadde nok klæra deres vært høyt oppe. Synes profilen deres virket gjennomført med kule brosjyrer, bildene i brosjyrene husker jeg godt, viser seg da at det treffer (han duden med stående sofa). Alt i alt får vi si godt jobba, synes dere virka flinke! :)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Illustrasjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]