Fargeprofil. Blasse i bl.a finder

Fargeprofil. Blasse i bl.a finder

Innleggav Sabina » søn 03.07.2011 1:19

Jeg vet at det finnes utallige emner om dette.

Jeg har et problem der at små ikoner av bildet er blasse i fargene, men straks jeg åpner dem i større format så ser bildene like ut som etter jeg har gjort meg ferdig med å redigere bildet - dette gjelder i bridge, finder, picassa, ja stort sett over alt vil jeg tro. Jeg har tidligere slitt med å få bildene til å vise de riktige fargene i nettleseren, noe som jeg som nevnt ovenfor har lest mye om.

Kan noen hjelpe meg? Det er ikke et såå stort problem at de bildene i små format ser blasse ut, men hadde vært fint at de ble vist som de egentlig er, eller gjør de det, og ikke i nettleseren kanskje? De gjør jo det men...

Jeg må legge til at nå tror jeg forstår hvorfor det vises i finder anderledes - fordi jeg har kun redigert filen i bridge, ikke lagret den på nytt, straks jeg har lagret den ser bildet som det skal, nå plutselig, men jeg vet at den ikke gjordet det for noen dager siden... Men i picassa viser den vertfall blasse farger før jeg åpner det.
medlem i 192 måneder
 

Re: Fargeprofil. Blasse i bl.a finder

Innleggav Forth » ons 06.07.2011 10:26

Jeg har hvertfall i lang tid opplevd at finder og quicklook viser PDF filer meget blasse ved forhåndsvisning.

Så fort jeg åpner selve PDF filen i preview, illustrator eller lignende er fargene normale.

Jeg jobber som designer og disse PDF filene har jeg som oftest laget selv, så jeg kan hvertfall fortelle at filene er normale i fargene på trykk.

Det virker som Finder sliter litt med å vise fargeprofiler rett og slett, og om det fotofiler du har problem med er blasse så skulle jeg gjette det har noe med at det er knyttet en fargeprofil till disse fotografiene :)

Altså helt uproblematisk sånn praktisk sett. kun en kosmetisk "bug" i finder.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]