Hvordan oppnå denne effekten?

Hvordan oppnå denne effekten?

Innleggav view » ons 26.01.2011 14:25

Fant disse bildene og likte godt stilen, er det kun photoshop eller er det noe spesielt med lyssettingen?

noen som vet om bra tutorial på dette? http://4.bp.blogspot.com/_aToWRuRuX3Y/TFluExJNDCI/AAAAAAAAAwE/jJZeU9CGv0k/s1600/Bilde+2.png
medlem i 212 måneder
 

Re: Hvordan oppnå denne effekten?

Innleggav nicho » ons 26.01.2011 14:55

Det er nok et filter som er brukt. Ser du nøye på bildet er det en gradient nyansering av farger øverst. Jeg tror Viveza har plugins som gjør dette i Photoshop og Aperture.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Hvordan oppnå denne effekten?

Innleggav keiserjohn » tor 27.01.2011 1:51

Er veldig sikker på at dette ikke er et filter.

Fargene stilen må du bare jobbe deg fram til. Det vil være forskjellig i forhold til hvordan bilde er eksponert, og hvilken fargetemperatur du har satt.

Vanlige verktøy vi være Colorbalance, Hue/sat.

Du kan f.eks prøve å pumpe litt gult i highlights, og kjøre litt blå/grønn i skyggene. (colorbalance)

Lag et tom lag. Load seleksjon fra RGB i alfakanalene, fyll laget med seleksjonen med en farge som er i tonen du ønsker. lys gul/grønn ish f.eks. Senk opacity til du får ønsket "hazy" effekt.

Til slutt så kan du finne et bilde/textur og leke med blendmodes. Evt lag et nytt lag og jobb med solide farge i forskjellige blendmodes. bruk en maske og brush med lav opacity.

Jeg bruker ofte bilder av eldret lys tøystykker , i forskjellige blending modes.


Hvis dette virker for komplisert.

Kan du bruke presets i adobe lightroom.

http://www.wonderlandpresets.com/wonder ... portraits/

Dette er 1 av 10 000 vis av presets.

I photoshop er alienskin portraiture ok. Det kan du prøve gratis i 30 dager.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Hvordan oppnå denne effekten?

Innleggav view » tor 27.01.2011 13:11

Supert! da skal jeg utforske når jeg kommer hjem!

Takk for hjelpen:-)
medlem i 212 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]