Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav ArneTh » søn 15.08.2010 21:18

Jeg hadde forleden et problem jeg trodde ble løst ved å skifte ut blekket på min Canon Pixma IP5200 (en ikke genial fotoskriver, men den har gjort bra jobber så langt), men nei utskriftene fra Aperture var fortsatt ikke bra. De virker blasse, og med dårlig metning i fargene, rett og slett som en dårlig kladd... For sikkerhets skyld lastet jeg ned Canon Easy-photo print, en driver jeg fant på Canons side. Og når jeg skrev ut via denne ble bildene noe helt annet, nesten som originalene, altså fantastiske...:)
Noen som har en idé om hvorfor jeg ikke får til gode fotoutskrifter fra Aperture? Må innrømme at jeg er ganske fersk på Aperture, men trodde jeg var oppegående nok til å forstå det...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav segrov » man 16.08.2010 14:18

Har du kontroll på hvilke fargeprofiler du bruker? Dette høres ut som en naturlig kilde til feilene du opplevere.

(Ser i denne tråden at det ikke er lett å styre dette på en Canon:
viewtopic.php?t=235645)
medlem i 249 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav ArneTh » man 16.08.2010 22:12

Takk for svar. Det er mye å holde styr på skjønner jeg... Opplevde jo noe av det samme med fargeprofiler, men skjønte ikke så mye av det. Nok en greie å lære seg...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav segrov » man 16.08.2010 23:44

Men får du gode utskrifter fra Canon Easy-photo print, har du jo på mange måter løst en del av problemet :)
medlem i 249 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav ArneTh » tir 17.08.2010 0:16

Vel, på en måte, men ikke en enkel vei som jo er hele Apples brand. Det blir en unødvendig omvei, når jeg må finne bildet på nytt via Finder osv osv... Tror ikke jeg gidder det i lengden.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav segrov » tir 17.08.2010 10:29

Om det er et tips, kan du dra og bilde rett fra Aperture og inn i "åpne fil" på Canon Easy-photo. Burde i alle fall slippe å lete etter bilde da.
medlem i 249 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav ArneTh » tir 17.08.2010 11:24

Nei, det går dessverre ikke. Virker som disse programmene ikke snakker sammen, noe som gjør prosessen ekstra irriterende og knotete...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav åttitre » tir 17.08.2010 11:31

Hei,

når du skriver ut via Aperture, går jobben fortere enn ved Canon sitt program?
Jeg mistenker at print via Aperture ikke har valgt "High Quality" når du printer.
medlem i 239 måneder
 

Re: Mysterium, Dårlige fotoutskrifter via Aperture

Innleggav ArneTh » tir 17.08.2010 11:45

Joda, det er det som er problemet; jeg mener jeg setter opp jobben slik at det skal bli topp kvalitet... Men det er jo helt sikkert noe jeg ikke har skjønt...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron