Trenger hjelp i Photoshop

Trenger hjelp i Photoshop

Innleggav OdaKS » fre 10.07.2009 12:35

Hei!
Jeg sitter nå i Photoshop CS3 og jobber med å sette samen printeklare bilder. Jeg har laget et nytt dokument med en str på 30x45 cm, hvor jeg blant annet skal sette inn 2 bilder med str på 15x22,5 cm. Problemet er at når jeg setter inn disse 2 bildene, blir de mye større enn de egentlig skal være. Det vil da si at jeg ikke får plass til to bilder i bredden på dokumentet som er på 30x45cm, noe jeg egentlig vil at de skal. Hva er det som gjør dette?
medlem i 189 måneder
 

Re: Trenger hjelp i Photoshop

Innleggav srb » fre 10.07.2009 13:02

hei
hvordan har du gjort dette i forkant da?
medlem i 193 måneder
 

Re: Trenger hjelp i Photoshop

Innleggav OdaKS » fre 10.07.2009 13:08

Jeg har croppet og lagret bildene som jpg i den størrelsen jeg vil ha, f.eks 20x15. Deretter åpnet det lagrede bildet å forsøkt å dra det inn i et nytt og tomt dokument som har en str på 30x45. Litt usikker på om jeg ga det svaret du ville ha nå.. :-P
medlem i 189 måneder
 

Re: Trenger hjelp i Photoshop

Innleggav srb » fre 10.07.2009 13:17

hmmm...
har du definert/laget rammer til disse to bildene på det nye dokumentet ditt da? Med de målene du definerer...
medlem i 193 måneder
 

Re: Trenger hjelp i Photoshop

Innleggav Lokehue » fre 10.07.2009 14:03

Du har kanskje forskjellig oppløsning på de to bildene? (sjekk med Shift--i) Uansett kan du jo bare skalére ned de to bildene i dokumentet til den størrelsen du ønsker: -t eventuelt edit > transform > scale. Legg guides først (trekkes ut av linjalen du får ved å trykke -r).

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Trenger hjelp i Photoshop

Innleggav keiserjohn » søn 12.07.2009 14:21

Du har nok feil dpi.

Du må også huske å matche dpi til det printeren liker best.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]