Direkte scan til Photoshop CS4

Direkte scan til Photoshop CS4

Innleggav kid » tir 07.07.2009 3:41

Hei alle sammen.

Med min forrige versjon av Photoshop kunne jeg scanne direkte via "import-canon9950".
Nå kommer ikke min scanner opp i listen under import i Photoshop CS4. Noe sier meg at jeg skal bruke en opdatering på plug-ins til min kjære CanoScan9950F.

Har for nylig lastet ned en driver vi fannt ut av skulle være den nyeste, men uten hell..
Jeg har CanoScan Toolbox 4.9, OmniPage SE, OmniPage_SE_Direct_OCR og Silverfast Applikasjoner liggende i "Applications" folderen min...

-Noen som kjenner til dette? Eller har tips om hva jeg skal sjekke eller gjøre for å få scanneren til å kjøre direkte til Photoshop?

Her er den respektive scanneren ... kjører enda på USB 2.0 men det skal vel ikke ha noe å si? -Har ikke fått ledig IEEE 1394 port foreløpig til dette formål:

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&fcategoryid=120&modelid=10446

På forhånd takk.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Direkte scan til Photoshop CS4

Innleggav Knesaren » tir 07.07.2009 10:59

Tror installeren til scanneren må installere dette i Photoshop for deg. Alternativet er kanskje å importere via TWAIN.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Direkte scan til Photoshop CS4

Innleggav kid » tir 07.07.2009 14:46

I dag har jeg snakket med support på Canon. De sier jeg skal finne ut av dette igjennom Adobe og det er der problemet ligger... men ja, det blir å leite igjennom plugins og alt mulig. Ikke det det jeg synes er best bruke tid på. Jeg synes det hele er litt merkelig da jeg har en fullt professionel versjon av Adobe CS pakken som selv oppdaterer seg jevnlig over nettet.

Det er bare å komme med fosrslag til løsninger! (hvis det finnes noen konkrete og gode noen..)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Direkte scan til Photoshop CS4

Innleggav pooka » ons 15.07.2009 22:45

Du kan laste ned en pakke fra Adobe sine nettsider.
http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=4047&fileID=3768

Av en eller annen grunn så har ikke Adobe inkludert disse filene i selve installasjonen.
Last ned filen og kopier "TWAIN.plugin" som ligger under:
Goodies -> Optional Plugins -> Import-Export

Lim filen inn i:
Programmer -> Adobe Photoshop CS4 -> Plugins -> Import-Export

Da vil scanneren din dukke opp i listen neste gang du starter Photoshop ;)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Direkte scan til Photoshop CS4

Innleggav kid » man 24.08.2009 17:42

Takk takk Pooka!

(sorry langt delay, men har hatt fri fra alt som heter digital i sommerferien).
Lasta ned pakken nå og gjort som du beskrev og nå fungerer det aldeles
utmerket.

Takk //

Her følger et kanskje vanskelig spørsmål jeg slenger opp i en ny tråd.. MEN:

[.. - noen som har forslag til valg av en god nok fotoprinter? Behøver ikke være
den dyreste da den kun er til hjemme og hobby bruk... - et sted mellom 3000 og
4500,- tenker enten EPSON eller Canon, skal være god kvalitet på bildene og gjerne
mulighet for å printe opp til så nærme A3 ( 420mm X 297mm) som mulig. Dertil gjerne
..om mulig matning med "non glossy" fotopapir. Man kan vel ikke få duplex og print på cd/dvd med de printerne som også printer så stort?]

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]