Bildefremvisning på hjemmeside

Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav iHell » lør 21.03.2009 23:50

Jeg driver en nettside for en organisasjon og siden fungere for så vidt som den skal. Men bildefremvisningen er veeldig tung. Man må klikke på ett og ett bilde. Jeg lurte på om det finnes en måte å lage en enklere fremvisning på.

Og eventuelt lagre disse "fremvisningene" eller HTML dokumentene.

(F.eks facebook sin fremvisning med bilder og "klikk for neste" er en god løsning)
medlem i 184 måneder
 

Re: Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav jørg1ns » søn 22.03.2009 15:01

medlem i 192 måneder
 

Re: Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav Ivers » søn 22.03.2009 21:41

Støtter den! Har brukt simpleviewer i flere år, knallbra!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav iHell » man 23.03.2009 4:39

Takk for svar.

Det ser genialt ut, men jeg er ingen nerd når det kommer til html og hjemmesider egentlig. Vanligvis laster jeg bare bildene opp via ftp. Så jeg skjønte meg ikke helt på greien. Det ser genialt ut men vet ikke helt hvordan jeg skal klare det. Noen som vet om noen manual på norsk? Jeg laster som sagt bildene bare inn i en mappe som heter albums på min server. hvordan får jeg erstattet det i mitt galleri?

Edit: Prøvde det ut, men det blir bare tungt for en som ikke er så dataflink...)
medlem i 184 måneder
 

Re: Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav iBoy » man 23.03.2009 10:29

Du kan laste ned Jalbum, et veldig bra gratis program som lar deg lage fotoalbum. De flash-albumene som var nevnt over her, kan puttes inn i Jalbum som plugins (du kan laste dem ned fra Jalbums nettside også), og Jalbum kan dermed «styre» disse på en veldig enkel måte (drag and drop).
medlem i 244 måneder
 

Re: Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav iHell » man 23.03.2009 19:54

Prøvde Jalbum, men når jeg skulle instalere det på mac´en kom det opp "ukjent årsak" så den ville ikke instaleres. Noen flere alternativer?
medlem i 184 måneder
 

Re: Bildefremvisning på hjemmeside

Innleggav iHell » man 23.03.2009 19:54

Prøvde Jalbum og det er noe slikt jeg er ute etter, skal se om jeg får lastet det opp på siden. Takk for svar.
medlem i 184 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]