Photoshop 2 skjermer

Photoshop 2 skjermer

Innleggav jørg1ns » tir 24.02.2009 1:09

Heisann!

Jobber mye med photoshop og bruker cinemadisplay 23". Vurderer å anskaffe meg en ekstra skjerm for bruk til palettene, og lurer på følgende:

# Hvilken størrelse anbefaler dere, holder det med 15"?
# Widescreen eller vanlig?

Ønsker svar fra noen som bruker 2 skjermer + photoshop i sitt daglige virke.

Hilsen Jørgen.
medlem i 192 måneder
 

Re: Photoshop 2 skjermer

Innleggav CBlomvik » tir 24.02.2009 1:20

Hei Jørgen!
Ut i fra egen erfaring synes jeg det er best at skjermen som har verktøyene på seg er liten. Dette er så jeg ikke må dra musen mange mil for å komme meg rundt verktøyene. Selv synes jeg Macbookskjermen på 13" er flott for dette, men jeg ville heller fortrekt å hatt en 12" eller mindre 4:3 skjerm for å ha hatt verktøyene på. Jeg har lurt på å tatt av en gammel iBooks skjerm til akkuratt dette.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Photoshop 2 skjermer

Innleggav Sakalav » tir 24.02.2009 9:52

Jeg har prøvd ut forskjellige alternativer selv før, og er helt klart mest glad i at skjermene er like store.
I dag så sitter jeg på en enkel 30", men på en måte så kunne jeg mye heller ha tengt meg 2x23" i stede.
Jeg har jobbet så masse på 2 skjermer at jeg synes at dette er ett bedre alternativ enn en stor skjerm (har hatt 30" i 2år nå).

Det er helt klart at en liten 15" klarer fint å holde på palettene dine, men som sakt, så av egen erfaring så foretrekker jeg to like skjermer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Photoshop 2 skjermer

Innleggav jørg1ns » tir 24.02.2009 22:03

Takker for gode svar, kanskje flere har noen innspill her?
medlem i 192 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere