Aperture - Trenger råd!

Aperture - Trenger råd!

Innleggav pin » tor 05.06.2008 11:05

Hei !
Bruker konsekvent Aperture til å håndtere alle bildene mine. Har valgt å lage egne katalogstrukturer i Finder, for så å importere inn i Aperture - men velger ikke å legge bildene i Aperture sitt bibliotek.

Hva er smartest?
Importere bildene inn i Aperture sitt bibliotek eller håndtere en egen katalogstruktur utenfor Aperture?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Aperture - Trenger råd!

Innleggav Dr.Pepper » tor 05.06.2008 18:47

Du mister mya av hensikten med et bildeprogram hvis du selv skal holde mappestrukturen, da kan du like gjerne bruke utelukkende finder og quicklook. Jeg for min del har vanskelig for å forstå at noen velger å strukturer bilder, musikk,film,etc, selv.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Aperture - Trenger råd!

Innleggav tjodolv » tor 05.06.2008 19:08

Jeg lar alt ligge i Aperture sitt system, og synes det funker glimrende. Backup er bare et klikk eller to unna, og alle bildene er bevart som originaler i Aperture sin interne mappestruktur. Den likner sannsynligvis på den mappestrukturen du allerede har, bortsett fra at den er enda littegranne mer detaljert (hvert bilde har ei egen mappe, med bildet, nye versjoner av bildet og ymse informasjonsfiler og slikt). Mappene er der altså, men de er "skjult" inni Aperture sin pakkefil. Fungerer som sagt glimrende synes jeg. Aldri opplevd noe som helst av problemer med det.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Aperture - Trenger råd!

Innleggav pin » tor 05.06.2008 22:25

Takk for svar !
Får vel bare "hoppe i det" og la Aperture ta over all styring !

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Aperture - Trenger råd!

Innleggav tjodolv » fre 06.06.2008 1:05

Jepp, men som sagt: Bruk backupfunksjonen nede til venstre... Viktig uansett hvor god jobb Aperture gjør :)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Aperture - Trenger råd!

Innleggav NamKeng » søn 15.02.2009 15:50

Trenger råd.

Har omkring 20,000 bilder i biblioteket.
synes det går enormt tregt, ser det der fargerike hjulet alt for mange ganger når jeg redigerer bildet.
Er det antall bilder i biblioteket som gjør det tregt eller er 2core Mac Pro rett og slett for dårlig for dette programmet?
4Gb RAM

2# Finnes det noen kalender funksjon slik som det var i iPhoto?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]