Pantone-vifte

Pantone-vifte

Innleggav ninja5000 » ons 02.01.2008 0:26

Heisann, og godt nyttår!

Jeg vet ikke helt om dette er korrekt plassering av denne tråden, men fant ingen steder som var mer passende i farten.

Jeg er ute etter å kjøpe en farge-guide med Pantone-fargene. Har funnet litt av hvert på eBay til greie priser, men lurte på om det var noen som hadde noe spesielt de ville anbefale, eller om "alt" er greit?

Jeg er utdannet trykker, men har ikke jobbet med det siden jeg fikk fagbrevet (1999), så jeg har ikke fulgt med om det kanskje har skjedd masse revolusjonerende på den fronten siden da.

Vet jo selvsagt det finnes coated/uncoated og mer spesielle ting som metallic osv. men jeg er ute etter en helt generell fargeguide som passer best mulig for oss her på denne siden av havet.

Går jeg for ferskest mulig coated og uncoated, eller må jeg se etter mer spesielle saker?

Sleng gjerne inn en link hvis noen finner noen røverkjøp de ikke vil slå til på selv.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Pantone-vifte

Innleggav mjmoon » ons 02.01.2008 0:59

Jeg syntes ferskest coated og uncoated+cmyk ev. en av delene+cmyk burde være et greit valg. Men det er jo bare meg, en ussel AD. Kult brukerbilde... 64 kilobyte memories!

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Pantone-vifte

Innleggav TSeierstad » ons 06.02.2008 0:16

HVis du ikke har kjøpt enda, så er det lurt å skaffe seg den nye color bridge viften (kan kjøpes hos bl.a. Luth&Co). Den har verdier for Pantone, CMYK, RGB og HTML. Kjøpt sammen med en skjermkalibrator fra Pantone, har du kommet langt på vei :)
medlem i 210 måneder
 


Returner til Bildebehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron